(mini) roadtrip to Washington DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van naomi ouden - WaarBenJij.nu (mini) roadtrip to Washington DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van naomi ouden - WaarBenJij.nu

(mini) roadtrip to Washington DC

Door: naomi

Blijf op de hoogte en volg naomi

17 November 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

The day after het geweldige weekend in Boston kwam ik me verschrikkelijk voelend het bed uit. Ik kon amper praten en was misselijk dus hoopte dat het in het verloop van de dag wel minder zou worden, maar dat gebeurde helaas niet. Uiteindelijk had ik Matthew maar wat eerder op bed gelegd en was ik zelf op de bank gaan liggen en even later met Sarah op de bank liggen slapen. Toen ik mijn tempratuur opnam bleek dus ook dat ik koorts had dus toen Pete thuiskwam ben ik gelijk op bed gaan liggen. Aan het einde van de avond voelde ik me al wel weer iets beter en besloot even een kijkje te gaan nemen bij Pete en Renee. Omdat Renee niet wilde dat ik de kinderen ziek zou maken had ze haar moeder gebeld en die zou de volgende dag komen zodat ik kon wat kon opknappen. heb nog wel wat geprobeerd te eten maar daar had ik toch nog niet zo’n trek in dus ben maar lekker naar bed gegaan.

De volgende dag voelde ik me al stukken beter maar heb wel lekker uitgeslapen en lekker een filmpje gekeken in bed. Renee’s moeder was er en ook Pete was vrij van zijn werk dus wilde niet te veel mijn kamer uitkomen. Tegen het einde van de dag voelde ik me op mijn keel na al velen malen beter dus had even een douche genomen en heb daarna nog even wat met de kinderen geholpen, was de hele dag vrij geweest dus vond dat niet erg. Hoef morgen ook maar 3 uurtjes te werken want ik moet daarna naar het vliegveld om Sharon op te halen.

Helaas moest ik vandaag wel iets eerder beginnen. De BMW staat nu bij de garage en aangezien ik vandaag een auto nodig heb en Pete en Renee allebei naar hun werk moeten betekende dat dus dat Renee, Pete naar zijn werk moest brengen. Om half 7 klopte ze op mijn deur en gaf ze de monitors, de kids lagen allebei nog te slapen dus dat betekende dat ik ook nog even kon blijven liggen. Helaas niet voor lang, net toen ik in de douche stond besloot Matthew dat het tijd was om het hele huis bij elkaar te schreeuwen. Dus snel onder de douche uit aangekleed en hem gekalmeerd en weer terug in bed gelegd. Hij kon zijn oogjes amper open houden dus het leek me verstandiger om hem nog eventjes wat te rusten ook Sarah lag nog steeds te slapen dus lekker op mijn gemakje ontbeten en de fles gemaakt om vervolgens haar eerst uit bed te halen. Oma zou hier om 10 uur zijn dus heb toen nog even mijn laatste spulletjes bij elkaar gezocht en ben in de auto gestapt.. natuurlijk weer veels te vroeg dus eerst nog maar eens even langs de mall voor wat drinken. Bij het vliegveld aangekomen moest ik kiezen bij welke terminal ik mijn auto zou zetten, tja dat was een goede vraag aangezien ik helemaal niet wist waar Sharon zou aankomen uiteindelijk heb ik hem in het midden gezet en ben daar wat gaan eten want voor Sharon klaar zou zijn duurde het nog wel even. Uiteindelijk viel het hartstikke mee en had ik mijn pizzapunt nog niet op of ze belde al dat ze klaar was en waar ze stond. Iets over 2 stapte we dus in de auto onderweg naar Washington DC.
Wat een lange rit was dat zeg tegen 7 uur kwamen we eindelijk aan bij de woning van de vrouw waar wij een kamer bij hadden gehuurd. Toen ik haar belde dat we er waren zat ze nog op haar werk. Nou lekker dan! Ik was al vanaf 11 uur aan het rijden geweest en had het helemaal gehad ook de buurt waar de woning zat was anders dan we hadden verwacht. Op de foto’s zag de woning er precies hetzelfde uit erg leuk en gezellig en dan verwacht je niet dat het in een zwarte wijk ligt en je heel erg veel politie rond ziet rijden. We besloten dus ook niet buiten maar in de auto met de deuren op slot op Denise onze host te wachten. Het duurde ongeveer een half uurtje tot ze er was maar was wel erg aardig en heeft ons heel vaak haar excuses aangeboden. Eenmaal binnen hebben we besloten lekker op tijd te gaan slapen morgen willen we vroeg richting DC en proberen zoveel mogelijk in een dag te zien.

De volgende dag ging om 8 uur onze wekker al want we wilden rond 9 uur half 10 gaan rijden richting het metrostation waar we dankzij onze host onze auto konden parkeren. Helaas waren we vergeten het adres te vragen dus toen we eenmaal in de auto zaten, hebben we het metrostation opgezocht waar ze het over had gehad. Eenmaal daar aangekomen was er helemaal geen parkeerplek en is Sharon gaan vragen waar we wel onze auto neer konden zetten. Nadat we het uiteindelijk nog een keer hebben moeten vragen konden we onze auto parkeren en beneden de metro pakken naar het centrum. Jemig wat zijn de metro’s in DC anders dan in NYC zeg! het is er allemaal veel schoner, mooier veel meer zitplekken (die ook nog eens lekker zitten) en het rijdt normaal, dus niet zoals in NYC waarbij je hoopt dat die wel recht overeind blijft staan. Eenmaal in de stad aangekomen zijn we eerst in het air museum een kijkje gaan nemen. Sharon doet een vliegopleiding dus voor haar was het heel interessant om daar alles te bekijken. Zelf vond ik het vliegtuigje zien wat lijkt op het vliegtuigje waar ze zelf in vliegt wel erg leuk maar ik zou me daar verder geen hele dag kunnen vermaken. Na wat gegeten te hebben (heel gezond bij de mac) zijn we doorgelopen naar de Capitol, wat een erg mooi gebouw is. Na een paar foto’s te hebben gemaakt en door chinezen op de foto te zijn gezet, ja er kwam er een naar ons toe die met ons op de foto wilden vraag me niet waarom ikke nie weten.. onderweg naar het Washington monument kwamen we een heel ander mooi gebouw tegen wat bleek het art museum te zijn, we besloten voordat Margot een andere au pair zou komen even een kijkje te gaan nemen. We hebben een heel snel kort rondje gelopen door de Nederlands sectie en hadden het toen al snel weer gezien. We moesten eventjes op Margot wachten maar het was wel super leuk om haar ook eventjes te zien. Ze woont hier natuurlijk dus was wel handig dat ze ons nog wat tips kon geven over waar en hoe we het beste ergens naartoe konden. Ze heeft ons eerst mee Chinatown in genomen en hebben toen ergens geluncht om vervolgens flink te gaan shoppen. Ja dat heb ik nog steeds niet verleerd en zal ik waarschijnlijk ook nooit doen.

Toen het tijd was voor Margot om weer terug naar huis te gaan hebben wij ons weg vervolgend richting het Treasury and white house. Overal natuurlijk snel een paar foto’s gemaakt en toen het begon te regenen zijn we heel snel langs het Washington monument gelopen. We konden helaas niet naar boven omdat door de aardbeving de toren is beschadigd erg jammer maar misschien dat ik het toch nog een keertje kan doen voor het weer tijd is om naar huis te gaan. Verder wilde ik nog wel heel erg graag het net nieuw geopende Martin Luther King monument zien, het is echt een mega groot standbeeld wat je in eerste instantie niet verwacht maar wel heel erg mooi. uiteindelijk hebben me met 2 andere meiden een taxi gedeeld naar het dichtstbijzijnde metrostation en dat was maar goed ook! Hij begon met een starttarief van bijna 8 dollar dat is even wat anders dan de 3 in NYC. Omdat we erg moe waren maar het toch nog erg vroeg was besloten we naar een mall te gaan bij het Pentagon we stapten de metro uit en waren al gelijk in de mall dus dat was erg handig. Eerst eventjes wat geshopt en rondgelopen in het 4 verdiepingen hoge gebouw en uiteindelijk wat gaan eten. Tegen 10 uur kwamen we moe maar voldaan weer terug bij onze kamer aan en ik heb in ieder geval geslapen als een roosje!

Omdat onze host nog steeds in NYC was hadden wij de gehele ruimte nog steeds voor onszelf. Eerst maar eens even een douche genomen en besloten zo snel mogelijk maar de weg op te gaan. Omdat mijn tank bijna leeg was moest ik ergens tanken maar in de buurt waar wij zaten vond ik dat geen goed idee. Toen we eenmaal op de weg zaten zag ik een BP tankstation staan dus ik had wel het idee dat het goed zat. Wel even wennen zeg in New Jersey blijf je gewoon in je auto zitten en wordt alles voor je gedaan. Hier moet je eerst gaan betalen en dan kan je pas tanken toch best raar hoor om dat hier voor de eerste keer te doen aangezien het toch anders is dan in NL. we vervolgeden onze weg op zoek naar een plek om te ontbijten. We hebben 2 keer een afslag genomen waar werd gezegd dat je kon eten en dan is er niets te vinden of je komt op een hele andere snelweg terecht. Uiteindelijk besloten we naar een punt te gaan die tussen de twee snelwegen in ligt, daar ben je in ieder geval zeker dat er staat. Tegen 3 uur kwamen we eindelijk thuis. Ik heb nu in ieder geval wel besloten dat ik nooit meer zo ver ga rijden haha. Mijn shotglaasjes verzameling is nu uitgebreid naar 4. de Boston had ik natuurlijk al en met onze mini roadtrip ben ik door Maryland & Daleware heen gereden dus in theorie ben ik er wel geweest dus ook daar kon het shotglaasje niet van ontbreken en natuurlijk als laatste Washington DC.

Toen we eenmaal thuis waren hebben we boodschapjes gedaan zodat we roti konden maken. wat was dat heerlijk zeg!! we hebben de avond afgesloten met Footloose in de bios en lekker kletsen onder de sterrenhemel in de jacuzzi, wat ijskoud was om eruit te komen dus snel een warme douche genomen en slapen morgen weer om half 9 de trein naar NYC voor ons volgende avontuur.




  • 17 November 2011 - 12:50

    Sharon:

    Ik heb echt een super tijd gehad Naom!! bedankt :D

  • 17 November 2011 - 12:52

    Naomi Den Ouden:

    ik ook vond het echt super leuk dat je langs bent gekomen!! jij ook bedankt voor de leuke tijd!! XX

  • 17 November 2011 - 13:17

    Kees:

    Hoi Naomi,

    Lees in je verslagen, dat je het goed naar je zin hebt en dat het in elk land of stad weleens wat is.
    Heb niet altijd gelegenheid om al je verslagen bij te houden, maar af en toe lees ik er wel een stuk uit.

    Je weet heb het nu drukker op school en daarnaast heb ik prive ook heel wat om handen, maar goed vindt het wel leuk om het een en ander te volgen.

    Het is nu wel een heel andere tijd voor je dan vorig jaar, met de studie etc.

    Naomie het ga je goed de komende tijd en we spreken elkaar weer.

    Groetjes,

    Kees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

naomi

“The world is a book and those who do not travel read only one page.”

Actief sinds 12 Juni 2011
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 49195

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 01 Oktober 2014

ROAD TRIP USA

08 Augustus 2011 - 31 Juli 2012

American Dreaming

Landen bezocht: