Snowboarding in Pennsylvania - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van naomi ouden - WaarBenJij.nu Snowboarding in Pennsylvania - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van naomi ouden - WaarBenJij.nu

Snowboarding in Pennsylvania

Door: naomi

Blijf op de hoogte en volg naomi

24 Januari 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Eigenlijk zou ik vandaag met de kinderen naar de bieb gaan maar omdat Madlen niet kon komen had ik zelf ook niet zo heel erg veel zin om te gaan dus besloot ik lekker thuis te blijven aangezien Sarah toch lag te slapen.
Verder deze week heb ik eigenlijk vrij weinig gedaan. De dagen zijn hier hetzelfde en duren ontzettend lang. Dinsdag avond bleek dat de auto van Pete een lekke band had dus dat betekende dat ik overdag geen auto meer had en dus geen kant op kan dus dat hielt vooral veel thuisblijven in. Wel zou ik gelukkig toch woensdagavond de auto hebben zodat ik in ieder geval naar Starbucks kon waar ik met wat andere meiden had afgesproken maar, omdat er veel die avond niet konden hadden we besloten het naar de donderdag te verplaatsen. Christelle stuurde ons donderdag een smsje dat we in Princeton zouden meeten. Dus tegen 7 uur vertrok ik richting Princeton wat dus echt een ramp is met parkeren! Er zijn maar weinig plekken en dit was ook de eerste keer dat ik moest betalen met een meter enz.. na een plekje te hebben gevonden en mijn auto eindelijk geparkeerd te hebben moest ik op zoek naar de Starbucks want was hier nog nooit eerder geweest. Gelukkig best snel gevonden en toen op zoek gegaan naar de andere meiden. Het bleek echt super klein te zijn en we hadden het geluk dat er net iemand weg ging en wij daar konden gaan zitten anders was er nog niet eens plek. Na heel wat geklets en het plannen van de weekenden ben ik tegen half 10 weer terug gegaan naar de auto waar ik tot mijn verassing een parkeerboete onder mijn ruit had zitten.. wat blijkt nu mijn auto stond aan de goede kant van de weg, in een parkeervak met genoeg parkeergeld alleen had ik mijn auto 180 graden moeten draaien zodat de neus van mijn auto de andere kant op staat… kan ook alleen in Amerika dit he.

Vrijdag heb ik mijn was nog even snel gedaan mijn bedje gewassen en mijn tas ingepakt want ja vanavond gaan we een weekendje naar Pennsylvania om daar te gaan Snowboarden!! Ik hoopte maar dat Pete vandaag niet zou overwerken aangezien ik geen handschoenen had en die toch echt wel nodig heb. Gelukkig kwam Pete iets na vieren thuis en kon ik dus snel even naar de winkel om handschoenen te halen. Eenmaal thuis heb ik voor mezelf wat eten gemaakt en mijn tas helemaal ingepakt ik was er klaar voor! Nu nog wachten op Michaela die me rond 7 uur zou komen ophalen door de drukte op de weg duurde het wat langer en vertrokken we uiteindelijk pas om 8 uur. Maar dat kan de pret niet drukken. In de auto hebben we lekker de muziek aangezet en richting het hotel gereden wat ongeveer 2 uurtjes zou duren. Bij het hotel aangekomen hebben we onze spullen meteen in de kamer gedumpt, ons omgekleed en zijn naar het zwembad/jacuzzi gegaan. Want dat was toch de reden dat we dit hotel hadden geboekt.

Na lekker een half uurtje in de jacuzzi te hebben relaxed zijn we weer terug naar de kamer gegaan waar we onder het genot van een wijntje en een zakje chips nog wat tv hebben gekeken. De fles wijn open krijgen was nog best wel een karwei aangezien we geen kurkentrekker hadden en dus uiteindelijk met een klerenhanger de kurk in de fles hebben kunnen drukken… tja je moet toch wat haha. Toen we uiteindelijk naar bed wilde gaan vond ik het toch best licht in de kamer dus besloot de gordijnen nog wat extra dicht te doen. Toen dit niet ging keek ik naar buiten en zag tot mijn verbazing dat er aan de buitenkant boven het raam een lamp branden. Waarom die daar zat geen idee maar we vonden het allebei nergens op slaan. Waarom ga je een lamp voor het raam doen en die s’ nachts laten branden terwijl er mensen slapen, Beetje raar maargoed.

De volgende ochtend om 6 uur werden we al gewekt door geluiden uit een van de kamers rondom ons waar bijna heel het hotel van hun gekreun kon meegenieten na weer in slaap te zijn gevallen werden wij om 7 uur weer wakker door gekreun, mag het alsjeblieft iets zachter? Toen niet veel later in de kamer naast ons de wekker af ging besloten we er niet veel later toch maar uit te gaan aangezien we toch niet meer konden slapen. De kamer naast ons was leeg dus de wekker bleef maar af gaan niet het geluid waar je erg vrolijk van wordt. Dus snel aangekleed naar beneden om iets te ontbijten wat echt een low budget ontbijt was.. de keuze was brood of muffins.. de muffins smaakte chemische en het broodje nja beetje droog maar was wel om te doen. Na ons ontbijt zijn we weer naar boven te gaan om ons om te kleden in onze skikleding. Niet veel later zaten we in de auto op weg naar de berg. De GPS stuurde ons eerst door een heuvelachtig dorpje dat volgens Michaela heel erg op San Fransico leek wat erg mooi was om te zien. Na ongeveer een half uurtje rijden kwamen waren we nog maar een paar minuutjes van de plaats van bestemming verwijdert waar we allebei toch een beetje nerveus van werden… we zagen namelijk nergens sneeuw!!
Gelukkig zagen we toen we uiteindelijk bij de parkeerplaats aankwamen sneeuw op de pistes dus dat kwam helemaal goed. Na eerst onze spullen te hebben gehuurd en de passen de hebben gekocht waren we er helemaal klaar voor. De berg op en gaan!

Toen ik eenmaal op mijn bord daar op de berg stond dacht ik nog even owww waar ben ik aan begonnen maar dat was al snel weg aangezien het super goed ging!! We hebben een paar flinke afdalingen gedaan en het ging echt super lekker!! Dit is de eerste keer dat ik zo ontzettend genoten heb van het snowboarden op een echte berg. oke, de sneeuw was dan niet helemaal echt aangezien die hier wordt gespoten omdat het nog niet gesneeuwd had maar, het was wel echt super en de kwaliteit ervan best goed. Het enige wat ik nog niet helemaal onder controle had was het uit de lift komen iedere keer viel ik weer haha maar dat is wel de enige keer geweest want gewoon tijdens het snowboarden ben ik niet een keer gevallen Jeej!!. Iedere afdaling namen we de Easy piste en dat het erg goed ging vond tot Michaela het ineens tijd vond om de zwarte piste te nemen waar met dikke letters bij stond Experts only!! En aangezien ik nog lang geen Expert ben voor mij dus niet de piste waar ik af mag maar helaas voor ik het wist stond ik al over de rand te kijken en was er geen weg meer terug.. gelukkig heel voorzichtig en langzaam aangedaan en zonder te vallen weer heelhuids aangekomen het ging redelijk, maar hou het toch liever bij de Easy pistes waar ik lekker mijn eigen gangetje kan gaan. Na bijna 5 uur lang te hebben gesnowboard besloten we dat het genoeg was geweest voor vandaag en terug te gaan naar de parkeerplaats. Eigenlijk moesten we onze spullen weer inleveren en de volgende dag weer opnieuw huren maar omdat de spullen me zo goed bevielen en ik de volgende dag niet weer in de rij wilde gaan staan hebben we gevraagd of het mogelijk was ze ook voor de volgende dag alvast te huren. Gelukkig was dat geen probleem en scheelde ons dat de volgende dag ook weer aardig wat tijd.

Op de terugweg naar zijn we nog bij een aantal winkeltjes gestopt. Ik had vorige week mijn scrapbook aan Michaela laten zien en dat was haar zo bevallen dat ze het zelf ook wilde gaan doen dus daar zijn we eventjes voor gaan kijken. Ook had ik natuurlijk weer schoenen gezien maar omdat ze die hier niet meer in mijn maat hadden moet ik maandag als ik thuis ben eventjes gaan kijken. Als er een ding is wat ik aan Amerika heb overgehouden is het wel een schoenenverslaving, haha,.

Nadat we nog eventjes ergens lekker een pizzaatje hadden gegeten zijn we in het hotel weer even in de jacuzzi geweest na een dagje actief bezig zijn geweest in de kou is er niets beters dan dat!

De volgende dag hadden we wat opstap problemen wat vooral inhield het niet uit bed kunnen komen. Gelukkig stonden we zelfs na een goed ontbijt bij een Diner toch rond 12 uur weer op de berg, Klaar voor weer een heerlijke dag snowboarden!! En het mooiste is nog ondanks dat mijn benen best verzuurd waren van de vorige dag dat ik er op het snowboard totaal geen last van en ook het uit de lift komen ging zonder vallen, heerlijk zo’n dagje lekker de berg af te scheuren zonder sneeuw te happen. Ik werd zelfs een aantal keer nagefloten dat ik te hard ging op de slow track piste… woeps sorry!! Haha.
Na toch weer een goed 3,5 uur te hebben gesnowboard hebben we onze spullen ingeleverd en zijn we op weg naar huis gegaan aangezien we nog een 2 uur durende trip naar huis hadden. Eenmaal thuis lekker gedoucht en mijn spullen weer opgeruimd.

Helaas is het weer voorbij en begint morgen de gewone werkweek weer maar, Het was een super weekend en heb nog nooit zo erg genoten van mijn wintersport ‘vakantie’.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

naomi

“The world is a book and those who do not travel read only one page.”

Actief sinds 12 Juni 2011
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 49242

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 01 Oktober 2014

ROAD TRIP USA

08 Augustus 2011 - 31 Juli 2012

American Dreaming

Landen bezocht: