Boston, a revolutionary road - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van naomi ouden - WaarBenJij.nu Boston, a revolutionary road - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van naomi ouden - WaarBenJij.nu

Boston, a revolutionary road

Door: naomi

Blijf op de hoogte en volg naomi

15 November 2011 | Verenigde Staten, Boston

Maandag ochtend lekker rustig aan gedaan om me vervolgens te moeten haasten mezelf en de kids klaar te maken voor Halloween in de bieb. Het was echt super druk en warm binnen en omdat Matthew een best warm Halloween kostuum aan had, had hij niet erg veel zin om rond te rennen en druk te doen dus de heeft de hele tijd heel rustig naast mij en Sarah op de grond gezeten luisteren naar het optreden van guitar bob. Na het optreden was het tijd voor een rondje trick or treat door de library. In het begin was Matthew nog niet zo zeker wat we nou precies gingen doen maar al snel zag hij wat de andere kinderen deden en hielt ook het zakje open. Eenmaal thuis was het ook weer erg hectische we waren later thuis dan normaal en nu moesten Sarah en Matthew allebei eten. Uiteindelijk heb ik Sarah in haar stoel gezet met haar fles zodat ik Matthew zijn bordje kon klaarmaken en ze allebei lekker naar bed toe konden.
Door de sneeuwval van het weekend is bij veel mensen de stroom uitgevallen (bij ons gelukkig niet). De bomen zitten nog vol bladeren en wanneer er zoveel sneeuw opkomt wordt het gewicht te zwaar en buigen of breken ze door waardoor ze de elektriciteit kabels raken. Dat betekend dus dat Pete extra moet werken en dat hij niet met de kinderen mee kan voor Halloween. Toen opa en oma even langskwamen hebben ze even met papa gefacetimed zodat papa ze toch even in hun outfits kon zien. Tegen kwart voor 6 ben ik samen met Renee en Matthew meegegaan trick or treaden en het duurde even maar als snel had hij het concept door en wilde hij zelfs twee snoepjes pakken. Weer thuis zijn opa en oma weggegaan en was de deur mijn taak van de avond. Het was mijn eerste en Halloween en eerlijk gezegd heb ik er niet zoveel mee. Carnaval is duizend maal beter en duurt ook nog eens langer!

Dinsdag lekker de hele dag in mijn joggingbroek gelopen en de was gedaan, ook mijn bedje weer lekker gewassen en morgen weer de was van de kids. Tegen schooltijd heb ik me snel even omgekleed en ben ik weer naar school gegaan. Helaas mijn punt nog niet terug maar heb wel bread of the death gegeten, niet aan te raken het smaakt naar karton.

Om half 5 vandaag had ik een afspraak met mijn local coördinator omdat me toch een paar kleine dingetjes dwarszitten en ik die graag wilden bespreken. Gelukkig was ze er heel aardig over en staat ze achter me aan gaat volgende week naar mijn hostparents bellen. Ik ben benieuwd! Ze heeft me beloofd hun niet te laten merken dat ik met haar gesproken heb en het gewoon als van de telefoontjes die ze een keer in de zoveel keer heeft te laten lijken. Hoop dat het lukt!

Vanochtend werd Matthew wat later wakker dus had ik nog even tijd voor mezelf en om Sarah alvast eten te geven. Nadat matthew zelf zijn ontbijt op had en ik ook (heb eindelijk een cereal gevonden die ik ook echt leker vindt, best makkelijk in een ontbijt brood vrij land) heeft hij me ‘geholpen’ hun was op te vouwen. Toen Matthew lekker op bed lag ben ik op de bank gaan liggen samen met Sarah en zijn we lekker in slaap gevallen! Dat is echt zo’n fijn moment haar vast hebben en van ieder zuchtje of beweginkje wakker worden en haar dan alsnog lekker zien slapen! Die avond zoals gewoonlijk weer naar school. We kregen aan het einde van de les de toetsen weer terug en had weer een B dus gaat best lekker. Volgende week mis ik een les en dan is er precies een toets dus die kan ik aan het einde van het semester inhalen. Na school even lekker bij de burger king door de macdrive geweest (wat Renee had gekookt was echt niet te eten haha).

Vandaag zou oma tegen 2 uur komen zodat ik wat eerder weg kon omdat ik naar Gemma toe zou rijden en dan kom je door de Bronx heen en in de spits is dat geen pretje. Uiteindelijk vertrok ik alsnog pas om half 4 en stond ik hier in New Jersey al bijna een dik uur vast, dus toen ik eenmaal bij New York was aangekomen was het dus gekkenhuis! Maar we hebben het weer overleefd. Tegen kwart voor 6 was ik bij Gemma aangekomen die dus midden in de bergen woont, ook weer wat nieuws aangezien ik hoger dan een heuveltje rijden nog niet ben gekomen in Nederland. Eenmaal daar aangekomen was Gemma nog niet klaar met werken en moesten we met de kinderen naar het buurthuis, niet alleen ik maar ook Gemma en de kinderen vonden het heel saai dus gelukkig zijn we niet lang gebleven. Toen we onze spullen in Gemma’s kamer wilden zetten deed ik een niet zo’n leuke ontdekking in de hele kamer waren ongeveer zo’n 10 Crickets te vinden. ‘ik ben heel stoer maar toch heel bang voor Crickets’ wilden dus geen stap meer in die kamer zetten en ook Gemma vond het niet zo fijn! Ze zei dat er soms wel eens eentje in haar ‘woonkamer’ zat maar zoveel had ze er nog nooit gezien. We zijn dus snel even naar de winkel gereden om daar een spray te halen en ze allemaal te killen. Daarna lekker pizza gegeten en ons uiteindelijk toch klaargemaakt om te gaan stappen in White Plains. Ik had aan de ene kant niet zo’n zin omdat het weekend in Boston best wel zwaar zou gaan worden maar omdat we het niet later dan 2 uur zouden maken stemde ik er uiteindelijk toch mee in. We pikten nog twee andere vriendinnen op en eenmaal bij de club aangekomen liepen die meiden als eerste naar binnen., maar helaas accepteerde deze clubs geen kopies dus kwam ik niet binnen. En toen we het even later bij een andere club probeerden werden daar ook de andere meiden niet meer binnen gelaten dat was een kort avondje dus! Zo raar dat ik in Nederland al ging stappen toen ik 14 was en ik hier nu bijna 20 gewoon de club niet binnenkom… rare Amerikanen!

De volgende dag moesten wij om half 8 richting Matias onze gezellige homo uit Argentinië. Zijn hostdad zou ons naar het treinstation in White Plains brengen waar de bus vertrekt en ik mocht voor zijn huis mijn auto zetten voor het weekend. Na op de heenweg ook nog Leon (au pair uit Duitsland) te hebben opgepikt waren we rond kwart voor 9 bij de bus en konden we gelijk instappen. Op naar boston! In de bus bleken we WIFI te hebben dus mijn geluk kon niet op! Helaas had bijna iedereen dat in de gaten en werd het netwerk al snel erg langzaam maar heb toch eventjes nog met mama kunnen skypen! Haha was toch wel heel erg leuk hoor zit je onderweg in de bus en dan kan je gewoon lekker skypen!

Tegen kwart over 1 kwamen we eindelijk aan in boston en stapten we uit op de Harvard Square waar we wat hebben gegeten en waar om half 3 onze 4 uur durende tour begon van de Harvard university langs een deel van het freedom trail en de Cheers bar van tv show tot aan de USS constitution waar je een mooi uitzicht had op de skyline van Boston. Om half 7 waren we bij ons hotel en kregen we onze sleutel natuurlijk weer als de laatste in de bus. Eenmaal in onze kamer aangekomen kwamen we er al snel achter dat een deur ons naar de kamer leidde van vrienden van ons dus dat was erg gezellig! Met een grote groep zijn we ergens gaan eten en hadden besloten die avond niet te gaan stappen maar wat drank te halen en een feestje in onze kamers te houden. Het feestje was erg geslaagd! We hebben super veel lol gehad en dat is het belangrijkst.

De volgende dag ging om 9 uur onze wekker weer en moesten 4 mensen in een uur gedoucht hebben en klaar staan voor de bus. We konden kiezen of we die dag lekker uit wilden slapen en zelf vervoer kiezen om naar de dingen te gaan die we wilden zien of om 10 uur in een van de bussen stappen die ons op 3 verschillende punten in boston kon afzetten. We besloten om 10 uur de bus te pakken naar Boston Common park, aangezien we hier maar een weekendje zijn willen we zoveel mogelijk doen. We hebben daar eerst lekker ontbeten en hebben vervolgens een deel van de Freedom Trail (is een rode lijn die door de stad loopt en langs de belangrijkste historische punten van de stad gaat) gelopen langs de Quincy market en hebben natuurlijk ook wat souvenirtjes gehaald. Omdat ik in best wel wat staten in Amerika ga komen wilde ik iets hebben van iedere staat. Iets kleins maar toch iets wat hetzelfde is. Ik was nog steeds niet uit wat ik zou nemen eerst zat ik te denken aan hoodies maar ik heb echt geen ruimte in mijn koffer voor 10 truien en ook heb ik er echt geen 10 nodig en toen ik bij Gemma was zag ik dat zei van bijna elke staat een shotglaasje had dus thanks Gemma ik weet gelijk wat ik ook ga ‘sparen’. Was ook erg gezellig om samen op zoek te gaan naar het leukste shotglaasje van boston haha.
Om 3 uur vertrok de bus weer terug naar White Plains. Tegen kwart over 7 waren we bij het busstation aan en kon ik rond 8 uur eindelijk in de auto stappen om terug naar huis te rijden, pff wat een rit zeg! om 10 uur was ik weer thuis en ben gelijk lekker gaan slapen. Morgen weer werken zal na dit gezellig weekend niet meevallen.

woensdag komt Sharon en dan gaan we lekker Washington DC en NYC onveilig maken! heb er zin in!!

















Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Boston

naomi

“The world is a book and those who do not travel read only one page.”

Actief sinds 12 Juni 2011
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 49232

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 01 Oktober 2014

ROAD TRIP USA

08 Augustus 2011 - 31 Juli 2012

American Dreaming

Landen bezocht: