Finally moving! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van naomi ouden - WaarBenJij.nu Finally moving! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van naomi ouden - WaarBenJij.nu

Finally moving!

Door: naomi

Blijf op de hoogte en volg naomi

11 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Gelukkig is dit de laatste week dat we bij Renee's ouders zitten. Ik word s' nachts vaak wakker van Sarah en in het andere huis heb ik een kamer op de beneden verdieping dus geen gebroken nachten meer! Jeej! Ook heb ik dan eindelijk mijn eigen badkamer en ik kan eigenlijk echt mijn eigen plekje creeren en me tijd voor mezelf nemen als ik klaar ben met werken want nu blijf ik bij ze tot ze naar bed gaan en uiteindelijk ook tot ik zelf naar bed ga geen tijd voor mezelf wat ik toch wel lekker vind. Mama gaat mijn sportschoenen opsturen en wanneer ik die heb kan ik gaan lopen wanneer ik klaar ben met werken even lekker het huis uit.

Vandaag was het biebdag en dit keer voor het eerst met beide kindjes. Het ging erg goed en vonden het ook allebei erg leuk dus dit houden we er zeker in! Ben zo blij gewoon even uit het huis te kunnen de tijd gaat dan ook sneller. Hoop snel iets te vinden voor een andere dag in de week maar denk niet dat ik iets ga vinden. Dan maar hopen dat het weer lekker blijft zodat we lekker in het park kunnen spelen.

Haat aan de dinsdag en donderdag want dan is het weer tijd voor school! Kan echt niet geloven dat ik toen ik hier net kwam wilde kijken of ik niet meerdere courses kon doen. Ik heb nu nog maar 4 weken Spaans gehad en we zijn nou al klaar met het derde hoofdstuk en heb ondertussen ook al 4 toetsen gehad. Deze week is gelukkig weer een week zonder toetsen, al betekend dat weer wel dat we er volgende week weer twee hebben. Aan het begin van deze les werd ons medegedeeld dat de les van vrijdag uitvalt! Waar ik heel erg blij mee was aangezien ik morgen met Cathrin aan onze eindopdracht ga werken voor de bostontrip en voor de rest bezig zou zijn met de voorbereidingen voor de verhuizing.

Vanochtend had ik een verassend smsje van Cathrin ze wilde donderdag aan het eindproject werken in plaats van vanavond. Sorry maar ik was juist zo blij dat ik morgen lekker niks hoefde te doen en het is iedere keer wel wat dus besloot ik het maar alleen te doen dan weet ik in ieder geval zeker dat ik het gedaan krijg.
Ik ben al een aantal dagen op zijn naar een tweedehands iPod touch op de Amerikaanse marktplaats, aangezien de speculaties over dat binnenkort een nieuwe uitkomt steeds groter worden is het nu de tijd om voor een leuk prijsje er een tweedehands te kunnen kopen. Na wat smsjes en foto’s had ik besloten om de ipod van een jongen te kopen dus zou hem vanavond op gaan halen. Want best eng was aangezien ik alleen moest en met iemand afspreek die ik helemaal niet ken gelukkig wilde hij op een openbare plek afspreken waar veel mensen waren en na een uur rijden (de gps stuurde me de verkeerde kant op thnx!) bleek het een hele aardige jongen te zijn en de ipod zag er nog goed uit dus helemaal blij. Toen ik weer weg wilde gaan vroeg hij of ik zin had om een keertje wat af te spreken. Dus waarom ook niet, ben benieuwd!

Vandaag mocht ik wat langer slapen wat het was een joodse feestdag dus Renee was vrij van haar werk. Voor mij helaas geen vrije dag het huis is nog steeds niet helemaal af dus ik moet op de kindjes passen als hun daar aan het werk zijn maar eerst mijn Amerikaanse rijbewijs nog even halen., ik had helemaal niet geleerd maar we hadden afgesproken dat ik vandaag de theorie zou doen dus dan doe ik dat maar. Ik hoefde niet om 7 uur beneden te zijn dus had gezegd dat ik dan s’ochtends nog wel wat extra door zou lezen, ja echt niet dus :P haha.. slapen dat doen we! zolang ik om 8 uur maar in de auto zat om naar het DMV te gaan dan was alles goed. Bij het dmv aangekomen ben ik eerst maar naar de informatiedesk gelopen om te vragen waar ik de test kon doen ik kreeg een formulier mee dat ik moest invullen toen uiteindelijk mijn nummer geroepen werd moest ik al mijn papieren laten zien mijn pasport, mijn visum, social security card, brief waar mijn adres op staat mijn Amerikaanse bankpas en dan zal ik vast nog wel een paar dingen vergeten zijn.. gelukkig was alles goed en kon ik aansluiten in weer een andere lange rij. Toen ik uiteindelijk aan de beurt was moest ik alles opnieuw laten zien en werd ik in het systeem gezet,. Vervolgens kon ik weer naar een ander deel van het gebouw waar ik opnieuw alles moest laten zien kreeg ik een oogtest en kon ik eindelijk plaats nemen achter de computer. Zoals ik zelf al wel had verwacht geen succes dus. Je moet hier serieus weten wat voor straf je krijgt als je een bepaalde overtreding overgaat en je moet alle regeltjes weten over wat en hoe je mag rijden op een bepaalde leeftijd en aangezien ongeveer 15 van mijn vragen hierover gingen was ik dus al weer snel klaar en dik gezakt. Mag het over een week weer proberen maar tot die tijd stap ik gewoon weer in de auto met mijn internationaal rijbewijs en kan ik het hele land door crossen als ik wil.. Gosh i love america..

Ik zou eigenlijk morgenavond mijn spullen verhuizen maar omdat ik wat afleiding wilde en niet om 6 uur al in bed wilde liggen besloot ik vanavond al wat spulletjes te pakken en met Renee mee te gaan naar het huis. Na 1 volle koffer al te hebben verhuist zal ik er van het weekend nog minimaal 2 te gaan hebben woeps.. ik denk toch echt dat ik wat minder schoenen moet gaan kopen want al ik zo door ga heb ik straks 6 koffers nodig om alles weer mee terug te nemen. Dat wordt dus inpakken dit weekend.

Helaas moest Renee vandaag weer gewoon gaan werken dus dat betekend voor mij ook een werkdag. Toen ik net op het punt stond om voor de zoveelste keer een rondje te gaan lopen met de kinderen werd ik gebeld door Pete of ik de sleutel van de Audi naar de garage kon brengen, ze hadden gisteren de auto weggebracht maar hadden blijkbaar de sleutel ergens voor nodig en die hadden ze weer mee naar huis genomen dus heb ik snel mijn kans gegrepen om de kids in de auto te zetten en een rondje te rijden.. helaas was er nog wel een probleempje.. ik had geen gps en wist de weg naar ons nieuwe huis in Hamilton nog niet. De garage zit daar om de hoek dus als ik het huis vind heb ik de garage zo gevonden. Maar daar is onze reddende engel de Apple iPod touch met gps Jeej!! Op deze manier en natuurlijk mijn geweldige gevoel van richting ben ik zonder ook maar een keer verkeerd te rijden bij de garage aan gekomen. Matthew keek zijn ogen uit en stond met zijn mond open te kijken naar wat die mannen allemaal aan het doen waren. Omdat Cinda in het huis bezig was besloot ik daar even een kijkje te nemen, wat een goed idee bleek te zijn aangezien Matthew niet meer weg wilde. Al zijn speelgoed stond al klaar voor hem en hij was dan ook nog niet binnen of hij had het al druk met zijn trucks, little house en al zijn andere speelgoed. Toen ik hem uiteindelijk weer mee naar huis kreeg zijn we op de terugweg nog even gestopt bij het speeltuintje zodat hij daar ook nog even lekker kon spelen waarna het al weer snel tijd was voor zijn middagdutje en mijn (er zijn hier te veel series op tv dus moet alles opnemen en later terug kijken uurtjes).

Gisteravond kreeg ik te horen dat omdat ik morgen niet meer wegging ik tussen 12 en 4 uur op de kindjes moest passen. Wat ik best klote vond aangezien ik dit niet wilde maar vooruit.. toen ik beneden kwam gingen de kids naar bed dus kon ik gelukkig mijn eigen gang gaan en de rest van mijn spullen inpakken aangezien ik hier verder nog niets aan gedaan had., toen ik klaar was begon het wachten tot Renee thuiskwam en de kids allebei wakker waren en hadden gegeten. Ulya woont een straat verderop dus die kwam me tijdens het wachten gezelschap houden en toen Sarah wakker werd hoefde ik ook niet op haar te letten want daar kwam Ulya voor. Zij heeft zelf geen jonge kinderen om voor te zorgen en is helemaal weg van Sarah dus zodra ze haar ziet dan ben je haar kwijt want ze pakt haar zo uit je armen. Dit deed ze dus ook bij Renee zonder te vragen gelukkig vond Renee het helemaal niet erg en was er stiekem wel een beetje blij mee want nu kon ik haar helpen met het inpakken van de auto. Tegen 4 uur waren we helemaal klaar en was de auto tot aan de nok toe gevuld (leek onze auto van vroeger wel toen we op vakantie gingen naar Spanje) in de auto werd ik gebeld door Greg de jongen waar ik de ipod touch van had gekocht hoe laat ik wilde afspreken. toen ik afgelopen woensdag zijn ipod kocht vroeg hij of ik een keertje iets wilde gaan doen en aangezien ik meer mensen wil leren kennen buiten de au pairs dacht ik waarom niet. De afgelopen week was het regelmatig smsen en uiteindelijk zouden we vanavond uit eten gaan. Gelukkig duurde het wat langer met de verhuis en kon ik het uit eten gaan veranderen in de bios want erg leuk vond ik hem nou ook weer niet en van die ongemakkelijke stiltes aan tafel,. Nou nee daar zit ik ook niet op te wachten.. achteraf bleek mijn gevoel te kloppen en was ik blij dat ik weer thuis was.. nee thanks voor de movie but not again!

Vannacht voor het eerst in mijn ‘eigen’ bedje geslapen! Ik heb geprobeerd wat uit te slapen maar als de kids beneden aan het gillen zijn gaat dat erg moeilijk uiteindelijk ben ik pas om 10 uur er echt uit gekomen en was het wachten tot 2 uur! Ik had met Daphne afgesproken in een hele grote mall vlak naast het vliegveld. Toen ik om 2 uur de auto wilde pakken moest ik voor het eerst met de BMW rijden een erg oude auto die je in tegenstelling tot de meeste auto’s hier wel moet schakelen. Voor mij niet zo erg dus aangezien ik gewend ben om te schakelen. Ja dat dacht ik dus ook, de BMW is heeft een open dak en de achterruit is helemaal wazig dus daar kan je niets door zien ook zit voor mijn gevoel de schakelpoke los dus iedere keer had ik het idee dat ik hem eruit trok en de gps viel telkens uit omdat de oplader niet past na 1 straat te hebben gereden ben ik omgekeerd en terug gegaan. Sorry maar met deze auto kan ik echt niet rijden, amerikaanen rijden al als gekken ze hebben hier geen verlichting op de wegen, ik ken de wegen hier niet dus moet me op mijn gemak voelen in een auto en in deze was ik gewoon bang! Gelukkig waren ze zo lief om mij toch de Ford mee te laten nemen zodat ik als nog naar Daphne kon. Na een uur te hebben gereden en op zoek te zijn geweest naar een parkeerplaats was het moment dan eindelijk zover! Jaja in de forever 21 zijn we reunited! Nu hopen dat ze het hier beter naar haar zin gaat krijgen dan San Francisco! Het was erg gezellig en toen we ik een winkel een paar Promm dresses zagen hangen konden we de verleiding natuurlijk niet weerstaan om er een te passen. Zie hieronder de eerste foto van ons Reunited in Promm dresses!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

naomi

“The world is a book and those who do not travel read only one page.”

Actief sinds 12 Juni 2011
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 49196

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 01 Oktober 2014

ROAD TRIP USA

08 Augustus 2011 - 31 Juli 2012

American Dreaming

Landen bezocht: