Another week - Reisverslag uit Princeton Junction, Verenigde Staten van naomi ouden - WaarBenJij.nu Another week - Reisverslag uit Princeton Junction, Verenigde Staten van naomi ouden - WaarBenJij.nu

Another week

Door: naomi

Blijf op de hoogte en volg naomi

26 September 2011 | Verenigde Staten, Princeton Junction

Vannacht waren de kinderen zo lief voor ons Sarah was om 3 en 4 uur al wakker en om 5 uur begon Matthew te praten en tegen zijn bed aan te shoppen. Thanks! Kon wel wat meer nachtrust gebruiken na het weekend maar helaas. Vandaag zou ik met Sarah en Matthew naar de bieb gaan maar helaas bleek s'ochtends dat de Audi het begeven had dus ik geen auto had. Gelukkig wilde Renee's moeder wel met ons mee dus kon zij in haar auto rijden.. Door de korte en onrustige nacht was Sarah helemaal van slag en wilde niet slapen en alleen maar vastgehouden worden dus mocht ik zelf met de auto en Matthew gaan en zou Cinda bij Sarah blijven.

Eenmaal bij de bieb wilde ik me aanmelden voor een eigen bieb pas. Die vrouw was erg onaardig en het komt er dus op neer dat ik of mijn jersey rijbewijs of een brief nodig heb anders krijg ik er geen,. En toen ik vroeg of we in ieder geval wel naar de storytime mochten kreeg ik een scheve blik, zucht en een vooruit dan maar. De storytime van 0 tot 2 is echt perfect voor Matthew en Sarah. Nu was ze er natuurlijk niet bij maar er waren wel anderen van haar leeftijd en Matthew had het super naar zijn zin! Dit ga ik zeker iedere maandag doen! Dat breekt zo lekker de week! Haha

Vandaag was het zover Sarah's afspraak bij de specialist voor haar ik wil niet poepen probleem. In de ochtend moest Renee gewoon werken en in de middag zou haar moeder voor haar invallen dus besloten we tegen half 11 met de kindjes en haar moeder richting school te gaan want alle andere leraressen wilde natuurlijk de kindjes zien. De scholen zijn echt heel anders dan in Nederland. Alle kinderen blijven tussen de middag op school en krijgen een schoolmaaltijd, ook wordt muziek, Spaans en gym door een andere leraar gegeven dus dan hebben de leraren tijd om voorbereidingen te doen of dingen na te kijken en dan hebben we natuurlijk nog de schoolnurse, schoolbus en bieb die je in Nederland niet zo snel vindt op een basisschool.

Eenmaal thuis gekomen was het voor Matthew al tijd voor zijn dutje en het duurde niet lang voor Renee en Sarah weg gingen naar de dokter een rustig middagje dus! Maar helaas vanavond weer school en weer een toets dus lekker niks doen zat er niet in want die goede punten van de laatste keer moeten we natuurlijk wel behouden. Al gaat het deze keer wel moeilijk worden want we hebben een speaking assingment.

Doordat de juf te laat begon met de toetsen en wij als laatste waren zei ze na 10 min dat als je niet kon wachten naar huis mocht gaan en we het dan de volgende les mochten doen. Dus natuurlijk ben ik er gelijk vandoor gegaan ze had precies verteld wat er in de toets zat dus kon ik het nog extra goed voorbereiden alleen wel balen dat ik nu 2 toetsen op een dag heb! Maar het is nou eenmaal niet anders! Dat word dus even goed leren dan!

woensdag waren de ouders van Renee allebei thuis dus ben ik met haar moeder op pad gegaan om mijn Amerikaanse bankrekening te openen. Erg fijn want nu heb ik eindelijk alles wat ik nodig heb om mijn New Jersey drivers license te halen.. Helaas betekend dat wel dat ik weer voor de theorie moet gaat leren bleghh..
Vandaag had ik ook een interessant mailtje in mijn inbox over zondag. Ik heb dan mijn eerste les over Boston in New York en kreeg nu een hele waslijst met huiswerk toegezonden die we voor zondag moeten maken.. Heb even een boos mailtje gestuurd dat ze dat mailtje wel eerder hadden kunnen sturen aangezien het niet de eerste keer is dat ze deze cursus geven. Aangezien ik morgen al 2 toetsen heb waarvoor ik moet leren en ook nog gewoon moet werken dit keer ook zaterdag vervolgens nog afscheidsetentje van Mo de Thai girll en een clustermeeting had.. Heb ik echt geen tijd om dit te doen.. De volgende dag kreeg ik een mailtje met excuses terug en als ik het echt niet kon doen maar zondag tegen de leraar moest zeggen..
Ook ben ik zelfs nog eerder naar school gegaan want had een paar vragen en wil die goede punten natuurlijk wel voortzetten, dus kon ik wat extra uitleg krijgen. In de les begonnen we met de speaking test die ging aardig goed en had er een A voor :) de andere toets ging wat minder goed er werd veel over de vocabulaire gevraagd terwijl de juf had gezegd dat het niet belangrijk was en je woorden alleen hoefde te herkennen.. Helaas bleek op de toets anders hoop toch op een voldoende.

Vrijdag zou ik eigenlijk met de meiden in jersey uit eten gaan maar ga er bij hun maar niet te veel van uit en zie het maar tot het moment dat het daar is aangezien bij hun de plannen 10duizend keer veranderen voor het vast staat dan te laat komen en de plannen weer veranderen Pff! Ben zo happy dat Daphne hier naartoe komt want van die meiden hier word ik helemaal gek! Uiteindelijk kwamen ze me om 7 uur (40 minuten later dan gepland) ophalen en ze wilden kosten wat kost bij Hooters eten.. Come on girlls? Het is een place voor mannen vol met sport en de meiden die daar werken lopen met korte broekjes en hebben allemaal big boobs.. Maar volgens Mo was het eten wel erg goed, nee niet echt! Geen Hooters meer voor mij!

Zaterdag moest ik werken van 10:30 tot 3:30/4:00 ze zouden in het huis gaan werken en zouden weer op tijd terug zijn dat ik me op me gemak klaar kon maken voor mijn clustermeeting en ook op mijn gemak kon eten aangezien ik om 5 uur weg moest.. Eerlijk gezegd wilde ik helemaal niet werken want moet morgen naar school vanavond een verplichte clustermeeting dus totaal geen weekend.. En toen Renee pas om 4:20 thuis kwam had ik het helemaal gehad.. ook waren er nog een aantal dingetjes wat betreft het reizen naar school en mijn loon enz. Baal hier best wel van het is echt niet zo dat ik ze niet aardig vind,. Ze zijn verder geweldig en ben super blij met ze en wil niet dat dit tussen ons in komt te staan.

Bij de clustermeeting zat me alles van vandaag best dwars en had er dus niet zo veel zin in en aangezien american football me ook niet echt interesseert omdat ik er de ballen niet van snap.. Gelukkig kwam Debbie mijn local coordinater even naast iedereen zitten en vragen hoe het ging.. Luchtte best op om het er met haar even over te hebben en te weten dat ze me wilt helpen..

Jaja school op zondag toch een beetje raar hoor maar dat betekende niet dat ik kon uitslapen want om 6:45 ging de wekker al.. Na ongeveer 2 uur reizen kwamen ik en Cathrin bij het school gebouw aan in Harlem, Manhatten.. Bij de school moesten ze onze namen weten en moesten we ook door detectiepoortjes toen we boven kwamen werden moesten we onze namen geven en kregen we te horen in welke klas we zaten.. Helaas betekende dat voor veel andere en voor mij dat ze gescheiden werden van degene die ze kennen eenmaal in de klas bleek al snel dat dit heel erg saai ging worden om 1 uur hadden we 45 minuten pauze en daarna nog maar 2 uur en 15 minuten te gaan waarin we een film moesten kijken waar bijna iedereen bij in slaap viel. om 4 uur was de les afgelopen en kregen we nog even een flinke berg met huiswerk mee thnx!! Om 6 uur kwam ik weer aan op het treinstation waar Matthew en Pete me zouden komen ophalen toen ik ze zag was Matthew helemaal overstuur en aan het huilen en toen ik aangelopen kwam stak hij zijn armpjes uit naar mij toen ik hem vast had was hij gelijk stil.. Haha vond ik wel een grappig en schattig momentje, niet papa maar ik moest hem troosten.

Toen ik vandaag tijdens de les de film aan het kijken was kreeg ik een heel leuk smsje van Sharon. We waren aan het plannen om elkaar in november op te zoeken eerst zou ik naar haar gaan maar nu bleek het toch makkelijker en leuker als ze hier naartoe kwam.. Ze had het met haar vader overlegt en het mag :) gelijk de tickets geboekt dus 9 tot 14 november komt Sharon hier naartoe! Soo excited! Heb er nu al super veel zin in!!

• 26 September 2011 - 17:35

Maja Meesters:

He Naomi,

Vind het echt stoer van je dat je aan zo'n avontuur bent begonnen joh.
    Volgens mij gaat alles je ook goed af als ik het zo eens lees. Jou Engels zal straks wel helemaal toppie zijn, haha. &Je Spaans ook denk ik! Haha.
    Je foto's zijn ook heel erg leuk om te bekijken. Ik wens je nog kei veel plezier en blijf je verslagen lezen hoor.

Liefs van Maja.

• 26 September 2011 - 17:42

Naomi Den Ouden:

hee maja!
    erg leuke reactie! vind het erg leuk om te weten dat mijn verslagen ook gelezen worden haha! :P heb het hier erg naar mijn zin en moet er nog niet aan denken weer terug naar huis te gaan!!. En, Ja had het niet verwacht maar spreek nu al vloeiend engels en het voelt ook niet eens meer alsof ik een andere taal spreek! spaans is wel wat moeilijker hoor :P
    liefs naomi

• 27 September 2011 - 15:19

Rita Rullens:

Hoi Naomi, ik ben een collega van je moeder en werk vrijdags altijd met haar en worden jou verslagen uitgebreid gelezen en besproken, geweldig wat jij allemaal beleefd . Wij alle collega's van het callcenter genieten er erg van en zijn stiekem een beetje jaloers op je.
    Geniet van deze leuke tijd, want voor je het weet ben je weer in nederland en is het een herinnering waar je de rest van je leven van moet kunnen blijven nagenieten.
    veel plezier en succes met je studie's.

groetjes namens al je moeders collega's

• 28 September 2011 - 18:45

Hedda:

Hi Naomi!!!!

Ik zit regelmatig op je site te kijken en ik hoorde van je moeder dat je het helemaal
    naar je zin hebt. ( dit was in ieder geval tot vorige week dus ga er vanuit dat het nu nog zo is?)
    Maar goed, hoe gaat het met je?
    Je hebt al wel een heleboel daar meegemaakt he? Tjonge jonge, heb echt de eerste weken
    aan je moeten denken.
    Nou meid, we keep contact oke? Hou je haaks daar en geniet van al de mooie dingen daar die
    wij hier niet hebben ha ha!!!!

Groetjes Hedda
    xxxx

• 29 September 2011 - 07:52

Kees Dekkers:

Goedemorgen Naomi,

Deze morgen kennis gemaakt met je moeder, kwam je boeken ophalen en heb gelijk om je adres gevraagd (site) waar je te vinden was.
    Je had het mij beloofd, dat je het adres zou mailen, maar niets gekregen, vandaar geen reactie van mij.

Super dat je het voor elkaar gekregen hebt en tof voor je dat het goed gaat.
    Wie had dat afgelopen jaar kunnen denken. Je diploma gehaald en daarnaast een droom waar gemaakt.
    Ben wel trots op je.

Nou meisie maak er het beste van daar en we spreken elkaar vrij snel.
    Zal eerst al je berichten eens gaan lezen.

Hier is het allemaal vrij druk op school, grote klassen en veel "gemotiveerde" leerlingen.

Tot mails maar weer.

Pas goed op jezelf.

Groetjes,

Kees

• 05 Oktober 2011 - 18:28

Naomi Den Ouden:

hallo allemaal!
    erg leuk dat jullie me allemaal volgen!
    ik heb het hier nog steeds erg naar mijn zin en vind het ook heel erg leuk om jullie reacties te lezen!
    ik geniet van elk moment hier want inderdaad het is zo weer voorbij kan niet geloven dat ik hier alweer bijna 2 maanden zit en heb nog zoveel leuke dingen op de planning staan!
    ik hoop dat het bij jullie in NL ook allemaal goed gaat en zal vooral blijven bloggen!
    liefss naomi