Merry Christmas @ The Grand Canyon of Penssylvania - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van naomi ouden - WaarBenJij.nu Merry Christmas @ The Grand Canyon of Penssylvania - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van naomi ouden - WaarBenJij.nu

Merry Christmas @ The Grand Canyon of Penssylvania

Door: naomi

Blijf op de hoogte en volg naomi

29 December 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Dinsdag was het weer back to reality na al het gefeest van het afgelopen weekend had ik vanavond mijn eindtoets van Spaans. Vorige week had ik mijn schrijftoets al best wel verknalt en mijn toets vanavond zou ook niet veel goeds worden. Na wat geprobeerd te hebben heb ik al snel de handdoek in de ring gegooid en ben ik iets eerder naar school gegaan om daar nog wat te gaan proberen te leren. Eenmaal op school aangekomen nog even naar de bookstore geweest daar hebben ze namelijk allemaal T-shirts en jogging’s broeken met het logo of naar van de school erop dus dat vond ik wel erg leuk om mee naar huis te nemen. Daarna nog eventjes geprobeerd te leren maar dat werd toch weer meer kletsen met de andere klasgenootjes. Toen we aan de test begonnen zag ik al gelijk dat het een drama zou gaan worden ik snapte er niets van en kon bijna niets invullen het zal er dus echt om spannen of ik het ga halen ja of nee.

Woensdag hebben we Matthew’s tweede verjaardag gevierd. Eigenlijk is hij zondag pas jarig maar aangezien we dan het weekend in Pennsylvania zitten om kerst te vieren met de familie doen we het vandaag en hebben we niet gezegd dat hij eigenlijk zondag pas jarig is om verwarring te verkomen. Ook was gisteren mijn pakketje nog aangekomen voor mijn verjaardag die mama had opgestuurd waarin slingers zaten met ‘hartelijk gefeliciteerd’ voor mij een dagje te laat maar voor Matthew precies op tijd zo grappig dat hij gelijk wist dat daar happy birthday op stond. Om 4 uur was iedereen er opa en oma’s en papa en mama weer thuis van het werk en was het tijd om cadeautjes uit te pakken vervolgens een kaarsjes uit te blazen en happy birthday te zingen. Erg leuk om te zien hoe leuk hij het vond, die enorme glimlach ging niet meer van zijn gezicht af!

Donderdag was het inpakken geblazen! Vanavond vertrekken we naar Pennsylvania. Overdag moest ik nog even snel de foto’s ophalen die ik besteld had voor het kerstcadeau voor de broer en ouders van Renee. Aangezien ik ze de avond ervoor al besteld had en ze gisteren al klaar moesten zijn hoefde ik ze alleen even snel op te pikken.. Ja dat had ik gehoopt eenmaal daar aangekomen met twee kids bleek hun apparaat kapot te zijn dus zat er niets Anders op dan wachten tot de zuchtende en klagende mevrouw achter de balie zou bellen naar een ander filiaal en zou zeggen wat ik nu moest doen. Na ongeveer 10 minuten werd me verteld dat ik naar huis moest en een telefoonnummer moest bellen en dan moest doorgeven in welk filiaal ik het wilde ophalen. Heb dus even goed duidelijk gemaakt dat het de laatste keer was dat ik daar kwam en dat ik als de klant meer recht had om de klagen dan die vrouw die de werkte. Vervolgens naar huis weer boos moeten zijn aan de telefoon omdat ik 2,5 uur moest wachten tot ik de foto’s kon ophalen. Soms is boos worden toch de beste oplossing vervolgens kon het ineens wel meteen.

Na een tijd bezig geweest te zijn had ik dan eindelijk de foto’s snel de kids naar bed en even tijd voor mezelf wat dus inpakken en de was doen inhield. Tegen 6 uur zaten we dan eindelijk in de auto. Ik lekker helemaal achterin op de bank, filmpje op en rijden maar. Voor ik het wist gingen we alweer ergens eten en daarna heb ik lekker mijn muziek op gezet en mijn ogen dicht gedaan.

Bij het huisje aangekomen bleek het echt helemaal in de middle of nowhere te zijn. Geen internet en geen telefoonservice en omringt door bergen. In het huisje bleek dat er geen 3 slaapkamers waren maar 2 wat dus betekende dat iemand met Matthew moest slapen als Renee’s ouders de volgende dag kwamen. Gelukkig moest ik vanaf het begin al met Sarah slapen dus kwam ik daar mooi onderuit. Matthew slaapt heel onrustig soms begint hij midden in de nacht ineens te praten of in zijn slaap met zijn benen te trappen waar soms heel het huis wakker van wordt. De eerste nacht met Sarah beviel me prima heb haar niet gehoord en ze werd pas om half 8 wakker daarna nog even lekker met mij in bed gelegen en er toen uit. Lekker gedouched en toen met Matthew en Pete op zoek gegaan naar een plaats waar je koffie kon halen en iets van een supermarkt. De GPS hielp ons niet echt dus besloten we eerst de rechterkant maar op te rijden. Daar vonden we een ‘supermarktje’ wat gesloten was voor het winter seizoen, we zitten dus echt in de middle of nowhere. Vervolgens de andere kant maar op gereden waar we naar 15 minuten rijden een tankstationetje vonden en waar wat te eten en te drinken was. Weer terug bij het huisje was het wachten tot verder iedereen klaar was zodat we dan eindelijk naar de grand canyon konden. Na ongeveer een rit van iets meer dan een uur door de bergen waren we er bijna maar vroeg me toch wel even af of we goed zaten aangezien we eerst echt in de bergen reden en het nu toch best vlak was geworden. Toen we de auto parkeerde en de kids dik ingepakt en al in de buggy zaten liepen we naar het uitzichtpunt toe. Echt prachtig!! het was best fris maar we waren als enige daar wat het ook wel weer leuk maakte. We besloten de wandelroute naar de otter vieuw te lopen alleen was dat niet erg gemakkelijk door de heuveltjes en de stenen dus hebben we de kinderen getild en vastgehouden en de buggy halverwege laten staan. Wat best wel goed te doen was maar toen we omhoog moesten was dat toch wel wat zwaarder. Ik heb Sarah de hele weg vastgehouden dus had het best warm gekregen maar het was het zeker waard! Ben echt blij dat we hier geweest zijn want dit stond zeker op mijn lijstje wat ik wilde doen in Amerika.

Eenmaal weer thuis was het tijd voor de kinderen om een dutje te doen omdat Sarah in mijn kamer slaapt zat er voor mij niets anders op dan de tijd te doden in de woonkamer. Pete en Renee hadden de tv aangezet maar daar was ook niet veel op dus heb ik zelf maar een film op mijn laptop aangezet. The Help is trouwens echt een aanrader om te kijken!!

Tegen etenstijd zijn we naar de ouders van de vrouw van Renee’s broer gegaan want daar zouden we met zijn allen avondeten en de volgende dag ook kerst vieren. Helaas moesten we nog een lange tijd wachten voor uiteindelijk Renee’s broer met gezin er was. Het eten was echt super lekker dus dat was het wachten waard haha! Na het eten moesten we al weer snel terug naar het huisje omdat de kinderen naar bed moesten. Omdat ik mijn film nog niet helemaal had afgekeken heb ik dat toen nog even gedaan en ben toen ook lekker mijn bed in gedoken. Omdat Renee’s moeder niet bij Matthew op de kamer wilde slapen en er in mijn kamer nog een bed over was zou zij ook bij mij en Sarah komen slapen. Jemig wat had ik daar al snel spijt van zeg! eerst werd Sarah een paar keer gillend wakker en daarna was het, het gesnurk van Renee’s moeder wat me wakker hielt.. Pff wat een nacht!! De volgende ochtend ben ik er dus ook lekker in blijven liggen tot Renee kwam zeggen dat we over een half uurtje naar het andere huis zouden gaan voor ontbijt en de cadeaus.

Eenmaal daar aangekomen stond heel de woonkamer vol met cadeaus het duurde dus ook even voordat alles uitgepakt was. Na een late ontbijt wat ondertussen meer een brunch was gingen Renee en Pete terug naar het huisje omdat de kinderen naar bed moesten. Ik had mijn laptop bij en omdat ze daar internet hadden besloot ik toch lekker daar te blijven. Dus kon ik gewoon even mijn eigen ding doen en skypen met mama!

Als avondeten stond het typische Thanksgiving gerecht op het menu Kalkoen en alles wat daar bij hoort. De eerste kalkoen die ik had met Thanksgiving was erg droog maar deze was echt heerlijk heb dus lekker mijn buikje weer rond gegeten. Toen we s’ avonds ook nog het toetje hele machtige chocolade taart en veel ijs kregen kon ik het laatste beetje niet eens meer op!! Was wel echt lekker.
Eenmaal thuis zou ik weer alleen met Sarah slapen waar ik erg blij mee was omdat ik zelfs even het gesnurk uit de andere kamer heb horen komen. Helaas heeft Sarah erg veel last van haar tandjes die doorkomen toen ze om 11 uur voor de eerste keer wakker werd heb ik haar gelukkig kunnen kalmeren en is ze weer terug in slaap gevallen maar toen ze om 12 uur weer wakker werd lukte dit niet dus heb ik haar aan Renee gegeven en ben ik weer terug gaan slapen. Om 3 uur hoorde ik haar nog een keertje maar vanuit de woonkamer en toen ik die ochtend wakker werd bleek dat ze haar heel de avond niet meer terug in haar bed had gelegd en met haar in een stoel heeft gezeten.

De volgende dag was het in de ochtend vooral veel wachten. Omdat we pas om kwart over 11 bij het andere huisje hoefde te zijn voor ontbijt. En toen we daar kwamen moesten ze nog beginnen met het maken dus dat duurde nog wel even. Toen ik vroeg of ik kon helpen kon ik de pannenkoeken maken. ik weet niet meer precies hoe we er op kwamen maar in plaats van de Amerikaanse pannenkoeken uit pak zou ik de Nederlandse maken want ja daar zit toch echt een groot verschil in. Op internet even snel het recept opgezocht en toen vooral op gevoel het mix beslag gemaakt en de pannenkoeken gebakken. Omdat ik normaal pannenkoeken altijd vanuit het pak maak en nu de mix helemaal zelf had gemaakt hoopte ik maar dat ze goed zouden smaken. Gelukkig deden ze dat ook! Kreeg veel goede reacties dus heb ook mijn bijdrage weer geleverd.

Na het ontbijt was het voor ons al snel weer tijd om de auto in te stappen en terug naar huis te rijden. Omdat we op de heenweg in het donker reden heb ik niet veel van de omgeving mee gekregen maar nu dat het ligt was keek ik met verbazing om me heen. De bergen die vol met bomen stonden was de helft van omgevallen. Blijkbaar heeft er begin dit jaar een tornado hier door de bergen geraasd waardoor veel bomen met wortels en al uit de grond zijn getrokken en dit een domino effect over de hele berg heeft achtergelaten. Echt zonde om te zien hoeveel bomen kapot zijn gegaan daardoor. Op de grote weg aangekomen heb ik maar weer een filmpje op gezet. Thuis aangekomen even meegeholpen met de auto uitladen lekker pizza gegeten en naar bed want de afgelopen twee nachten hebben niet echt meegeholpen.

  • 29 December 2011 - 15:53

    Priscilla:

    Heel gaaf, ik ben echt jaloers! Ook al ben je niet thuis met de kerst, lijkt het me toch een hele gave ervaring!

    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

naomi

“The world is a book and those who do not travel read only one page.”

Actief sinds 12 Juni 2011
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 49241

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 01 Oktober 2014

ROAD TRIP USA

08 Augustus 2011 - 31 Juli 2012

American Dreaming

Landen bezocht: