My first American houseparty - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van naomi ouden - WaarBenJij.nu My first American houseparty - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van naomi ouden - WaarBenJij.nu

My first American houseparty

Door: naomi

Blijf op de hoogte en volg naomi

28 November 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Na de ontzettende leuke tijd in Washington DC en New York City begint voor mij vandaag de ‘gewone’ werkdag weer. Ik moest om 7 uur beginnen en rond 10 uur zou renee’s moeder komen die zou op Sarah komen passen en kwam iets eerder zodat ik me ook eventjes klaar kon maken en tegen 11 uur in de auto kon stappen samen met matthew en sharon om haar af te zetten op het vliegveld. Na best weer een ritje kwamen we aan op het vliegveld omdat Sharon haar tijd best krap was heb ik haar alleen snel afgezet. Nadat we afscheid hadden genomen ging Sharon naar binnen en probeerde ik Merlin te bellen. Merlin heeft zich rond dezelfde tijd als mij aangemeld bij de au pair organisatie en heeft nu ook een gezin gevonden en kwam heel toevallig ook vandaag aan precies rond de tijd dat ik ook op het vliegveld was. Toen ik haar niet te pakken kreeg ben ik heel even snel naar binnen gegaan om te kijken of in ieder geval het vliegtuig op tijd was en al geland zou zijn. Toen bleek dat ze er al zou moeten zijn besloot ik toch de auto maar even te parkeren en naar de bagageband te gaan en een kijkje te nemen of ik haar toch zou zien. Dus ik met matthew richting bagageband 10 en ja hoor de eerste die ik zie lopen is Merlin

Kan toch bijna geen toeval meer zijn?? Van alle dagen dat ze zou kunnen vertrekken, alle vliegtijden, alle vliegvelden in NYC, alle mensen op het vliegveld dat we elkaar toch zonder te kunnen bellen om te vragen of ze er nog was of waar ze was, elkaar toch hebben kunnen vinden.

Omdat ik best wel honger begon te krijgen, Matthew ook iets moest eten en Merlin na de lange vlucht ook wel wat lusten besloten we ergens wat te eten. Omdat ik hier vorige week ook was geweest wist ik dat je in terminal B een dingetjes had waar je kon eten dus hebben we de Airtrain van de C terminal naar de B gepakt. Matthew stond op de bank en je kon vanuit de trein zo alle vliegtuigen zien. Hij vond het superleuk. Na het eten wilde ik nog eventjes wat vliegtuigen bekijken met Matthew toen ik er tot mijn schrik achterkwam dat het al bijna 2 uur was! Ik wist dat we niet op tijd terug zouden zijn voor zijn nap maar had niet verwacht dat het zo laat zou worden dus besloten we de airtrain maar gelijk terug te pakken naar de C terminal. Daar afscheid genomen van Merlin en toen weer snel naar de auto en terug naar huis. Matthew viel uiteindelijk toch nog even een half uurtje in slaap en ik was ontzettend blij toen ik thuis was. Lekker vroeg naar bed want na deze drukke week was ik echt ontzettend moe!

Dinsdag gewoon lekker rustig aan gedaan ben aan de was begonnen en natuurlijk weer naar school. Ik had vorige week de hele week gemist dus hoopte dat ik niet al te veel achter zou lopen. Toen ik hoorde dat we donderdag weer een grote test hadden (dit zou de laatste zijn van dit jaar) sloeg de paniek toch wel een beetje toe. Hopelijk kan ik genoeg zelfstandig doen dat ik mijn gemiddelde in ieder geval niet naar beneden haal.


Ook woensdag was niet echt een actieve dag. Ik heb me toen de kids op bed lagen vooral bezig gehouden met het schrijven van mijn blogs en al mijn foto’s te bekijken en te uploaden. Kan echt niet geloven hoeveel foto’s ik al heb! Door alle afleiding ben ik natuurlijk weer niet aan het leren toe gekomen.. zal vast een goed teken zijn voor volgend jaar…

Vandaag ging het leren me redelijk goed af totdat beide kids op bed lagen en ik ook op bed was gaan liggen met mijn boeken ready to study en ik mijn ogen gewoon niet meer open kon houden. Dan toch maar even een uurtje met mijn ogen dicht liggen. Na dat uurtje mijn boeken weer open gedaan en ging het leren me al weer iets beter af. Toen Pete om kwart voor 4 thuis kwam heb ik tegen 4 uur gevraagd of het goed was als ik nog even wat ging leren. Normaal ben ik altijd klaar als Renee thuis komt maar die moest tot vanavond laat werken dus wilde niet al te laat vragen of ik klaar was. Gelukkig was dat prima en heb ik nog wat woordjes erin kunnen stampen. Eenmaal in de les begon ze eerst met het bespreken van het huiswerk dus dat gaf mij de gelegenheid om de stof nog een aantal keer door te nemen, tot ik er toch echt aan moest geloven. Het is op zich best redelijk gegaan dus we hopen op een voldoende! Eenmaal thuis was heb ik met Pete eten gemaakt en rond 8 uur kwam Renee ook thuis van haar werk. Pete wilde net de jacuzzi in gaan dus toen Renee zei dat ze moe was maar nog niet naar bed wilde zei ik waarom ga je dan niet mee de jacuzzi in? Toen ze verassend nieuws had en zei ik kan niet de derde is onderweg… kan je het geloven ze is alweer 6 weken zwanger van de derde en is uitgerekend op 8 juli. Wat dus betekend dat ze straks er eentje heeft van 2,5 net 1 jaar en een newborn.. my Gosh! Ik wens de volgende au pair heel veel succes.

Twee weken geleden is de oma van Pete overleden maar omdat ze haar lichaam aan de wetenschap heeft gegeven was er geen begrafenis of crematie. Vandaag zou er een memorial worden gehouden. Renee had een paar dagen geleden gevraagd of dat ik mee wilde maar heb toen gezegd dat als het niet hoefde ik het liever niet zou doen omdat ik het best ongemakkelijk vond. Gelukkig begreep ze dat en omdat haar ouders ook mee zouden gaan zouden die ook wat kunnen helpen met de kindjes dus mocht ik thuis blijven. Wel wilde ze graag dat ik tot ze weg gingen voor de kinderen zou zorgen dus moest ik werken van 7 tot half 10 en toen begon mijn weekend. Eerst even naar micheals geweest om nog wat spulletjes te halen voor mijn scrapbook. Ik zou eerst naar de film gaan vanavond maar omdat het de zelfde film is waar ik zondag ook al naar toe ga en ik het ook wel lekker vond gewoon een avondje met mijn scrapbook bezig te zijn besloot ik toch thuis te blijven.

De volgende dag hadden we weer een clustermeeting dit keer bij een paardenrace voor mij 40 minuten hier vandaag en voor de andere 2 meiden nog verder weg. We zouden vandaag maar met zijn drieën zijn omdat alle anderen hadden afgezegd. Op ons voorstel om in Princeton (wat voor ons allemaal dichterbij is) wat af te spreken en wat te drinken werd niet gereageerd want ze moest en zou naar de paardenrace. Oke, prima wat jij wilt.
Wij komen aan bij de paardenrace en gaan op zoek naar Debbie we zagen wel een vrouw zitten die er erg op leek maar omdat ze een mega zonnebril op had twijfelde we toch een beetje of ze het nu echt was, maar na hallo gezegd te hebben bleek ze het toch te zijn. Toen ze ineens heel chagrijnig deed over het feit dat wij wilde dat de clustermeeting toch vandaag door ging en dat we niet wilde dat het verplaats werd naar maandagavond. Dus toen ik zei dat ik het niet eerlijk vond om het de avond van te voren af te zeggen terwijl wij toch die tijd vrij hebben gehouden voor haar werd ze boos en zei ze dat het ook niet eerlijk naar haar was dat iedereen een dag van te voren bij haar afzegde. Ja sorry maar wij zijn hier toch, hoef je het niet op ons af te reageren. Toen ik haar vertelde dat veel niet wilde komen omdat ze wat we gingen doen niet leuk vinden stond ze op en zei ze van nou kom dan gaan we wat anders doen ik dacht dat jullie het leuk vonden. Nja kijk maar wat jullie doen en ze wilde zo weg lopen. Mijn klomp brak ik keek de andere meiden aan dacht bij mezelf hallo wees niet zo’n bitch. Uiteindelijk probeerde ik haar maar wat op te vrolijke met het verassende nieuws wat Renee mij van de week heeft verteld en dat is dat ze zwanger is van de derde! Gelukkig brak dat een beetje het ijs en besloot ze toch weer te gaan zitten en hebben we toch nog wat kunnen praten al is dat best lastig als je de hele tijd tegen een zonnebril aan zit te praten en dat terwijl je binnen zit zonder zon….

Toen Debbie uiteindelijk weg ging en wij nog met z’n 3e ergens wat gingen eten was Debbie natuurlijk het gesprek van de dag. Malin zei zelfs dat ze zo ontzettend kwaad werd dat ze zichzelf echt moest inhouden en ook ik die Debbie altijd heel aardig vond ben toch echt van mening veranderd. Jemig wat is zij een Bitch.

Na ons etentje is Malin met mij mee naar huis gekomen en zijn we eventjes in de jacuzzi geweest. Om 10 uur zou kay bij mij zijn en zouden we naar een Amerikaanse houseparty gaan. Omdat Christelle ons hiervoor had uitgenodigd hebben we in de auto gewacht op haar voordat we uiteindelijk naar binnen gingen. Het was echt heel gaaf gewoon een bijna leeg huis op een DJ tafel na en iedereen staat te dansen en heeft de beroemde red cups (grote rode bekers uit de Amerikaanse films) vast. Na een tijdje zijn we lekker buiten gaan staan en hebben we met een aantal andere staan praten. Ik was zo verbaasd over het feit dat er meer ‘buitenlanders’ waren dan Amerikanen overal waar ik kwam hoorde ik vooral heel veel Frans of Duits en af en toe kwam er eens wat Engels voorbij dat was toch wel heel grappig. Ook heb ik de nieuwe au pair uit onze cluster ontmoet ze komt uit Duitsland en lijkt me een hele aardige meid en woont ook nog eens dichtbij, toppie dus! Rond half 2 werden we ineens opgeschrikt door de politie die naast ons stond. Omdat ik 19 ben en hier dus underage was zijn we maar snel in de auto gaan zitten en wachten tot ze weg gingen. Toen bleek dat ze de party stopte wisten we al snel waar we de volgende moesten vinden. Ik moet toch eerlijk toegeven dat ik best verbaasd was dat er maar 4 agenten nodig waren om een hele party te stoppen terwijl je voor een feestje zoals dit in Nederland een heel team nodig zou hebben. Ondanks dat er toch aardig wat mensen op de nieuwe party waren afgekomen werd het niet zo heel erg gezellig meer dus tegen 4 uur gingen we weer naar huis.
Het was leuk een Amerikaanse party mee te maken maar mijn ding is toch meer het stappen in NYC dus wie weet volgend weekend weer.

Zondag lekker een dagje rustig aan gedaan en aan mijn scrapbook gewerkt. Begint toch al een aardig boekwerk te worden. Om 7 uur zou de film beginnen waar ik samen met een vriendin van Renee naartoe zou gaan. Renee had haar ook uitgenodigd om te komen eten dus eerst pizza en toen lekker naar de bios om de nieuwe Twilight movie te zien. Hij was echt weer geweldig en kan niet wachtte tot de volgende! Helaas duurt het toch nog 1 jaar..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

naomi

“The world is a book and those who do not travel read only one page.”

Actief sinds 12 Juni 2011
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 49208

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 01 Oktober 2014

ROAD TRIP USA

08 Augustus 2011 - 31 Juli 2012

American Dreaming

Landen bezocht: