Party's at the Rooftops in NYC! - Reisverslag uit Princeton Junction, Verenigde Staten van naomi ouden - WaarBenJij.nu Party's at the Rooftops in NYC! - Reisverslag uit Princeton Junction, Verenigde Staten van naomi ouden - WaarBenJij.nu

Party's at the Rooftops in NYC!

Door: naomi

Blijf op de hoogte en volg naomi

20 September 2011 | Verenigde Staten, Princeton Junction

De dagen door de weeks worden nu best we'll beetje saai vooral vorige week was het een aantal keer slecht weer dus dan zit je vast binnen en vooral omdat we nog steeds niet in hun huis zitten dus ook niet al het speelgoed en verf, klei enz.. Hebben dus ben best wel uitgekeken op het iedere keer maar spelen met de blokken.. Gelukkig was het vandaag lekker weer en kon ik weer lekker naar buiten normaal pak ik de dubbele kinderwagen zodat Matthew niet hoeft te lopen maar wilde het een keer zonder proberen en hij deed het super!

Dinsdag zou het gaan regenen dus wilde ik de kids meenemen naar de bibliotheek ze hadden daar toddlers storytime de leeftijd 2 tot 4 en wilde eens kijken of het iets voor Matthew was en hoe hij daar op zou reageren ook al is hij nog geen 2. Dus tegen 10 uur vertrok ik met volle moed zonder GPS naar de bieb... Ja helaas zijn we dus nooit bij de bieb aangekomen haha na 30 minuten rijden had ik het maar opgeven en weer terug naar huis gegaan.. Maar weet nu wel hoe ik er moet komen zonder GPS dus proberen het maandag weer opnieuw alleen gaan dan naar de baby storytime van 0 tot 2. Vandaag moest ik eigenlijk ook naar school maar had echt geen zin en was de tijd ook een beetje vergeten dus ben uiteindelijk niet meer gegaan. ik hoor donderdag waarschijnlijk mijn punten voor de 2 toetsen die ik gemaakt heb/ ben benieuwd!

Omdat we gisteren die bieb niet gehaald hadden en het vandaag erg mooi werd heb ik de kinderen meegenomen naar een groot park in de buurt die om de hoek hadden ze en vooral ik nu wel gezien! En was erg blij om eens lekker erop uit te kunnen want ik had zelf het park ook nog niet gezien..

Vandaag weer naar school geweest en jawel heb mijn punten terug gehad had. Een A voor mijn written test en een B voor de test over het eerste hoofdstuk. Deze les zijn we verder gegaan met het tweede hoofdstuk en begreep er echt geen woord van! We hebben dinsdag weer een toets deze keer een speaking dus moet echt zelf gaan leren anders gaat het erg moeilijk worden. Toen ik om 7 uur thuis kwam was ik zelfs te moe om te eten en ben na een paar happen gelijk naar bed gegaan was helemaal gebroken!..

Gelukkig heeft die lange nacht me wat goed gedaan en voelde ik me al weer wat beter want vandaag zou ik naar New York gaan om daar Stacey voor het eerst na oriëntatie weer te zien we wilde al 2 keer eerder afspreken maar dat werd iedere keer gecanceld en ook nu ging het niet zoals gepland uiteindelijk na een hoop geregel en frustratie hebben we nu in ieder geval een tijd afgesproken morgen om 7:13 pak ik de trein richting NYC!

Pff wat was het stil in huis vanochtend toen ik onder de douche sprong maar ik heb het ervoor over want ik ga hopelijk een geweldige tijd hebben in NYC! Toen ik na 1 uur en ong 15 minuten de trein uitstapten op penn station wat zo ongeveer het meest chaotische station van NY is, moest ik Stacey nog zien te vinden. Gelukkig zit het hotel waar we met oriëntatie week hebben gezeten vlak bij penn station, dus was het wat makkelijker om te vinden. Was echt zo blij om haar weer te zien!! We hebben eerst wat gedronken en gegeten en besproken wat we gaan doen. Omdat we vanavond gaan stappen moest er natuurlijk nog even geshopt worden want in die kledingkast van mij hangt echt niks voor een New Yorkse stap avond. Dus begonnen we vol moed aan onze tocht door the city.. Die ontzettend lang duurde en hele pijnlijke en moede benen achter lieten.. Maar had dan wel een outfit en offcourse new heels voor de avond. Na dat we er ongeveer een kwartier over gedaan hebben om een taxi te krijgen waren we eindelijk op weg naar het station om de trein naar Scarsdale te pakken waar we weer de taxi moesten nemen om naar Stacey’s huis te komen. Om vervolgens ongeveer 3 uur later na wat gegeten, gedoucht en aangekleed weer de taxi naar het treinstation te pakken. Stacey had van haar hostdad een maandkaart voor de trein meegekregen die ze s’avonds kon gebruiken voor de trein omdat ze dan niet zouden controleren ofzo. Toen we net in de trein zaten zag Stacey een conducteur, dus zei dat we de trein uitmoesten omdat er op haar maandkaart male staat en ze geen boete wilde betalen. Daar zaten we dan één halte verder om 10 uur s’ avonds in de kou en het donker in onze party outfits in te wachten op de volgende trein die pas een uur later weer zou komen.. goed begin van de avond! Not really..
Toen we uiteindelijk in de trein zaten begon bij mij de stress toe te slaan in Amerika moet je 21 zijn om te mogen drinken en de meeste clubs binnen te mogen en aangezien ik 19 ben is dat nogal op zijn zachts gezegd een probleem. Gelukkig heb ik mijn international drivers license waar mijn geboortedatum met pen op geschreven is dus was het erg makkelijk om de laatste 2 cijfertjes te veranderen alleen ben ik niet heel erg slim geweest en ben ik volgens mijn rijbewijs nu 27 jaar uhhm. Toen we uiteindelijk de andere meiden waar we mee af hadden gesproken bij de club zagen hoorde we dat ze moeilijk deden naar die jongen die ons binnen zou krijgen dus was het nog even spannend. Toen die meiden stonden te praten kwam er een man naar ons toegelopen en deed het hek aan de zijkant open zodat wij door mochten ik stond vooraan dus ik liet hem mijn rijbewijs zijn. Hij keek echt heel raar dus ik vertelde dat het mijn international drivers license was uit Nederland toen hij zag dat al mijn gegevens geschreven was in pen zij hij dat ik dat zelf had gedaan dus toen ik wilde uitleggen wat het was en dat ik zat zo moeten kopen om hier te mogen rijden had hij niet echt zin om moeilijk te doen dus kon ik zo verder lopen. Toen uiteindelijk alle meiden door waren kregen we een stempel en moesten we in een lift naar boven! Haha wat een luxe! Eenmaal uit de lift waren we al erg onder de indruk van de plek waar we waren maar toen we door de stempel mee naar boven werden genomen viel mijn mond open van verbazing. We stonden op het dak van het gebouw! Echt super gaaf met de maan de sterren en het geweldige uitzicht en toen er een tafel leeggehaald werd en er drank voor ons werd opgezet had ik het helemaal niet meer wat een geweldige avond en de rest van de avond werden onze glazen en de tafel non stop bijgevuld!! Toen ik samen met Julia een kijkje beneden ging nemen bleek dus dat je extra moest betalen om op het dak te mogen en wij waren daar met drank zonder ook maar een dollar te hebben moeten betalen wat een Leven!! Voelde net of we een of andere VIP’s waren haha.

Om 2 uur besloot de jongen die alles geregeld had dat het tijd was voor een ander club dus toen we allemaal beneden waren hielt hij 3 taxi’s aan waar wij met z’n alle in konden en zei waar we naartoe moesten haha zo grappig. Toen we elkaar allemaal weer gevonden hadden hoefde we ook bij deze club niet in de rij te staan maar konden we na wat rare blikken over mijn internationale rijbewijs gewoon doorlopen. Eenmaal binnen werden mensen die bij een tafel en bank zaten weggestuurd zodat er plaats was voor ons. En het duurde niet veel langer voor ook deze tafel weer gevuld was met drank en deze keer ook twee waterpijpen haha zo tof! Helaas waren ik en stacey door het zitten in de taxi best duf geworden en we waren al kapot van het lopen door de stad vandaag dat we tegen 4 uur het wel gezien hadden en besloten een taxi te pakken naar het treinstation en daar binnen te wachten op de trein. Eenmaal uit de taxi bleek dus dat het station gesloten was en we buiten in de kou moesten wachten tot het station open ging en onze trein zou pas over 1 uur gaan! Wat een hel!

Uiteindelijk besloten we toch maar de taxi naar huis te nemen wat 70 dollar koste maar we hadden het koud waren heel erg moe en onze voeten deden verschrikkelijk veel pijn. In de taxi kon ik mijn ogen maar moeilijk open houden en ongeveer een half uur later kwamen we bij Stacey thuis aan. En ben gelijk naar bed gegaan en als een blok in slaap gevallen. Tot ik rond 6 uur wakker werd van een geluid dat maar niet ophield dus ik half slapend op de grond zoekend naar waar dat geluid vandaag kwam tot het ophield dus ik weer in bed meteen in slaap gevallen om 5 minuten later weer van datzelfde geluid wakker te worden.. bleek het mijn eigen wekker op mijn telefoon te zijn! Slim Naomi!! Had nog niet eens door dat mijn telefoon was haha.. dus weer snel mijn bedje in om half 11 werd ik weer wakker en besloot een lekkere warme douche te nemen Stacey sliep beneden dus wist niet of ze al wakker was dus besloot haar pas wat later te smsen.. eenmaal opgefrist en al mijn spullen gepakt kwam Stacey ook naar boven en duurde het niet lang voor we weer in de taxi zaten op weg naar het station in Scarsdale. We moesten nog ongeveer 25 minuten wachten op de trein dus hadden ons ontbijt bij de dunkin donuts gehaald om op het perron te wachten op de trein toen een ander meisje (Olga) ons aansprak en vroeg of wij ook au pairs waren. Ze stond vlak bij ons en had ons gesprek een beetje afgeluisterd en had afgesproken op het station met een andere au pair dus ze dacht dat een van ons het meisje was waar ze mee had afgesproken. Toen we met z’n drieen in de trein zaten kwam het meisje (Nina) waar ze mee afgesproken er ook bij zitten dus zo waren we ineens met z’n vieren. Olga komt uit Polen en Nina komt uit Duitsland. Was zo grappig toen Nina aan mij vroeg uit welk land ik kwam en zei dat ik uit Nederland kwam, was het eerste wat ze zei Jonguhh, verrekte mongool! Haha zo grappig. Op het station hadden de meiden afgesproken met een ander au pair die uit Finland kwam aardig meisje maar kon helaas niet zo heel goed Engels dus dat was soms wel lastig maar ze deed heel erg haar best om ons te verstaan. We besloten met z’n vijven verder de stad in te gaan. Ik had gisteren een jurkje gekocht maar was erg kort en voelde me er echt niet fijn in dus wilde hem terug brengen dus dat hadden we eerst gedaan en geloof het of niet wat een wandeling was dat weer zeg pfoe!! Als je naar New York gaat weet je een ding zeker en dat is dat je veel gaat lopen heeeeeel veel! Haha.. Het was erg gezellig maar toen de meiden rond 3 uur besloten de subway naar Soho te pakken ben ik op Penn station uitgestapt had het wel gezien en het meisje uit polen begon me erg op mijn zenuwen te werken haha! Want ze dacht alles beter te weten, hoe we moesten lopen waar, we de metro moesten pakken en vooral de metro was een druppel.. we staan dus op de kaart te kijken waar we naartoe willen en welke lijn we moeten pakken vervolgens zegt ze dat we rechts moeten voor de metro, terwijl ik gisteren precies hier was en de metro wilde pakken, dus ik zij dat we links moesten en je kon de ingang van de metro al zien dus ik heb het drie keer gezegd, gaat ze het aan mensen op straat vragen.. die dus dezelfde kant op wijzen als ik. zegt ze o we moeten links.. dus ik halloooo??? Dat zei ik net drie keer!! Maar maakt niet uit. Toen ik tegen ze zei dat ik op penn station uit zou stappen en hun door konden naar Soho moest ze me natuurlijk wel even vertellen dat deze metro niet stopt op penn station maar op 34st. en dat ik dan naar Penn station zou moeten lopen.. deze keer heb ik maar gewoon heel diep gezucht en haar in de droom gelaten. want penn station en 34st. is hetzelfde. Haha sommige mensen denken de stad te kennen :P.

Toen ik op penn station uitstapte begon de volgende zoektocht, gisteren was het mijn shopoutfit en nu was het een cadeautje voor mijn hostdad die gisteren jarig was. Pff ben ongeveer 2 uur bezig geweest en van penn station nog naar time Square gelopen om bij de Yankees store uiteindelijk maar een t’shirt te halen. En heb om 6 uur de trein terug gepakt om ongeveer een uurtje later weer in Princeton Junction aan te komen waar ik werd opgehaald door Pete en Matthew die helemaal onder de indruk was van de trein.

Natuurlijk moest ik toen ik thuis kwam al mijn aankopen en alle verhalen vertellen. was zelf nog steeds helemaal onder de indruk van het weekend. Kan nog steeds niet geloven dat we dit allemaal gedaan hebben was zo gaaf!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Princeton Junction

naomi

“The world is a book and those who do not travel read only one page.”

Actief sinds 12 Juni 2011
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 49196

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 01 Oktober 2014

ROAD TRIP USA

08 Augustus 2011 - 31 Juli 2012

American Dreaming

Landen bezocht: