Philadelphia, The City of Brotherly Love - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van naomi ouden - WaarBenJij.nu Philadelphia, The City of Brotherly Love - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van naomi ouden - WaarBenJij.nu

Philadelphia, The City of Brotherly Love

Door: naomi

Blijf op de hoogte en volg naomi

06 December 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Toen om 9 uur vanochtend de wekker ging had ik heel erg veel moeite om er uit te komen. Het liefst wilde ik Malin smsen of het goed was dat we om 12 uur de trein zouden pakken maar besloot dat toch maar niet te doen. Dus hup de douche in, spullen pakken zo min mogelijk omdat we er de hele dag mee moeten rondlopen nog eventjes ontbijten en toen was het al weer tijd om te gaan. Sarah wakker gemaakt en de kids in de auto we wilde net de straat uitrijden toen ik van Malin een smsje kreeg dat ze de trein van 12 uur niet meer zou halen omdat haar aansluiting vertraging had. Damn had ik toch nog een uur langer in bed kunnen liggen omdat we al helemaal klaar in de auto zaten besloot ik toch maar al vast naar het treinstation te gaan, ik was nou toch al onderweg. Eenmaal op het station aangekomen de tickets gekocht en gewacht op malin die 1 minuut nadat onze trein vertrok aan kwam dus een vol uur hebben we moeten wachten. Gelukkig ging het uur best snel. Eenmaal op het station in Philly aankomen eerst even wat gegeten en toen op zoek naar de goede weg. Toen we buiten stonden en aan het kijken welke kant we op moesten vroeg een vrouw of ze ons kon helpen toen we zeiden dat we naar de liberty bell wilde lopen keek ze ons heel raar aan. Hmm zal het dan echt zo ver zijn? We vervolgden onze weg de eerste 500 meter moesten we al 5 keer stoppen omdat Malin weer wat moest pakken of iets anders moest doen dus was het op een gegeven moment best zat dat ik maar gewoon door ben gaan lopen zo duurt het anders een hele dag voor we er zijn.

We moesten een hele lange tijd rechtdoor lopen maar toen we ineens aan de overkant van de straat een kerstmarkt zagen wilde we daar toch wel even kijken. Daar even een rondje gelopen en rondgesnuffeld en daarna onze weg weer vervolgd richting south street wat volgens Renee en Pete een heel leuk straatje moest zijn. Na een hele tijd lopen en het idee te hebben gehad dat we misschien toch verkeerd liepen zagen we dan eindelijk het bordje south street in eerste instantie dacht ik echt moet dit nou zo leuk zijn want er was niets anders te zien dan van de andere straatjes totdat we bij huisjes kamen waar allemaal muurschilderingen op stonden en een huis was helemaal bewerkt en was wel heel gaaf om te zien al kan ik niet zo super goed uitleggen hoe het er precies uitzag. Bij 5th street weer omhoog gelopen en kwamen zo bij de liberty bell en independence house aan. Wat waren we blij dat we even onze tas neer konden zetten en die niet hoefde te dragen want dat werd toch aardig zwaar en heel mijn nek/schouders deden er al zeer van. We hoefde maar heel even in de rij de staan voor de liberty bell toen we naar binnen mochten. Eerst word heel je tas doorzocht en dan moet je, je jas, omhoog houden en een rondje draaien. Allemaal een beetje overdreven voor een bell maargoed. Er was eerst een klein soort museum maar we hadden daar beide niet zo’n interesse in dus zijn gelijk doorgelopen naar de bell. Er was daar een man het een en ander aan het vertellen dus hebben even meegeluisterd een paar foto’s gemaakt en toen doorgelopen naar het Independence house waar je alleen naar binnen mocht als je een ticket had voor de tour. Natuurlijk waren wij op tijd voor het begin van de laatste tour van de dag alleen helaas zonder ticket. Gelukkig zei de man dat als er niet zo veel mensen waren we toch naar binnen konden. Na ongeveer 10 minuutjes te hebben moeten wachten mochten we toch met de groep mee naar binnen en kregen we binnen informatie over het gebouw en de historische gebeurtenissen die hier hebben plaatsgevonden. De vrouw die het vertelde deed het op een hele enthousiaste en leuke manier dat je ook echt wilt luisteren dus dat was wel heel interessant. Eenmaal buiten zagen we een bankje waar we eventjes wilde zitten dus na een paar minuutjes pakte ik mijn camera om wat foto’s te maken er stond buiten een klein hekje een beeld dus liep daar even naartoe maakte een foto en liep weer via het hekje naar binnen om naar Malin te lopen. Komt er een beveiliger richting mij gelopen die zegt dat ik buiten het hek moet blijven want eenmaal naar buiten is naar buiten. Ik had helemaal niet het idee dat ik uit het terrein waar we zaten gelopen was en liep gewoon door en zij dat daar (wijzend naar het bankje waar Malin zat) mijn tas stond. Dus heb gewoon mijn tas gepakt en ben toen weer naar buiten gelopen samen met Malin aangezien we toch door wilde. Omdat alle andere meiden waar we dit weekend mee hadden afgesproken pas om 8 uur hier zouden zijn en het nog maar 5 uur was zouden we langzaam richting het hotel lopen en onderweg kijken of we een leuk restaurantje zagen om wat te eten. Onderweg kwamen we een leuk winkeltje tegen met schoenen dus Malin wilde heel graag even naar binnen. Ik heb me erg in moeten houden want ook ik zag een aantal geweldige schoenen voor een spotprijsje maar heb toch niks gekocht. Tenminste geen schoenen… ik wilde eerst geen winterjas kopen maar die heb je hier toch echt wel nodig want het verschil tussen een vest en ski jas is hier toch echt te groot. En toen ik de mooie ja ‘groene’ winterjas zag hangen was ik verkocht. Ook maar gelijk aangetrokken want had het best koud. Daarna weer verder gelopen en ondertussen nog steeds op zoek naar een restaurantje, maar veel anders dan een mc donalds zag ik niet en daar had ik nou niet veel zin in. Gelukkig stond op de hoek van de straat een man die voor die stad werkte en informatie gaf aan mensen dus hij vroeg of hij ons kon helpen. Dus wij vroegen om een leuk plaatsje om ergens wat te eten zoals een Amerikaanse diner. Gelukkig zat er een niet ver hier vandaan. Eenmaal binnen hadden we al snel wat besteld het was echt super goedkoop en ook nog eens super lekker! Ondanks dat ik na mijn eten toch best wel vol zat besloot ik toch voor een toetje te gaan een heerlijke cholcolade fudge taart hmmm. Het personeel wat echt super aardig misschien komt het door de naam vast de stad, Philadelphia betekend in het Grieks Brotherly love maar dit was echt een geweldig plaatsje om lekker wat te eten hoop ooit nog eens naartoe te gaan.

Na ons lekker diner zijn we richting ons hotel gaan lopen. We kwamen nog voorbij Macy’s waar de etalages al helemaal in de kerstsfeer was en er ook kerstmuziek te horen was. Malin en ik zijn echt met een mega glimlach op ons gezicht voorbij gelopen het was zo leuk! Je had het idee alsof je echt in zo’n kerstfilm speelde. Onderweg hadden we al een vriendin gebeld welke kamer het was dus we zijn heel snel naar binnen gelopen en naar boven gegaan. Daar hebben we nog tot 11 uur moeten wachten voordat de andere kwamen. We zouden met 6 personen op een kamer van 4 personen blijven slapen dus met z’n 3e in een bed maar ondertussen waren we al met 8 personen op de kamer ben benieuwd wie er uiteindelijk allemaal blijven. Om 11 uur hebben ik malin en een meisje uit Duitsland die we net voor het eerst hadden leren kennen de taxi gepakt richting de club waar we zouden gaan stappen de franse meiden zouden de volgende taxi pakken. Eenmaal daar aangekomen zagen we een Cubaans tentje en gingen naar binnen, dit is echt het leukste wat ik ooit gezien heb! Het is helemaal in de Cubaanse sfeer en iedereen is salsa aan het dansen. Je waant je helemaal in een andere wereld! Echt geweldig nu alleen nog even leren zo te dansen en dan snel weer terug daar naartoe. Vervolgens zijn we langs binnen naar een ander deel gelopen waar andere muziek werd gespeeld zoals de normale clubs en kwamen daar aan de praat met een paar jongens. Na een tijdje wilde we naar een andere club dus zijn ze met ons mee gegaan helaas kwam ik met mijn kopie de volgende club niet binnen dus probeerde we het bij een andere en met succes. Alleen toen we naar binnen liepen was die club bijna leeg maar al snel liep het al veel voller echt een super gezellig avond gehad!!. Toen de jongens uiteindelijk naar het casino wilde zijn we nog wel meegegaan maar omdat ik alweer niet binnen kwam hebben Malin, Melanie en ik een taxi gepakt naar het hotel. Eenmaal binnen lagen er tot mijn verbazing al 6 mensen in de bedden dus heb even gezegd (omdat wij zouden betalen voor een bed) dat ik niks ging betalen als ik op de grond moest liggen. Ik heb er nog nooit zo snel 2 uit bed gekregen haha!

De volgende dag werden we rond 10 uur wakker maar voor we uiteindelijk allemaal zo ver waren om het hotel uit te gaan was het al bijna 12 uur. We zijn nog een klein stukje met de andere meiden die naar de liberty bell wilden meegelopen en hebben daarna ‘afscheid’ genomen en zijn naar het station gegaan waar we onze trein op 2 minuten net gehaald hadden. Om half 2 kwam onze trein weer aan in Trenton en hebben we eventjes iets gegeten. Uiteindelijk was ik om 3 uur weer thuis. Pete wilde Malin thuis afzetten omdat ze anders zo lang moest wachten op de trein.. waar ik eigenlijk niet zo blij mee was omdat ik gewoon lekker naar huis wilde.. eenmaal thuis bleek Renee er ook niet zo blij mee te zijn want tegen mij zei ze niet eens wat en aan Pete werd er alleen nors gevraagd waarom het zo lang duurde. Dus had maar even lekker een warme douche gepakt en op mijn bedje gaan liggen. Later die avond werd het wat gezelliger in huis en na het eten ben ik lekker gaan slapen. Was weer een gezellig en geslaagd weekend waarin ik weer veel gelopen en veel gezien heb!