Christmas tree lighting New York City - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van naomi ouden - WaarBenJij.nu Christmas tree lighting New York City - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van naomi ouden - WaarBenJij.nu

Christmas tree lighting New York City

Door: naomi

Blijf op de hoogte en volg naomi

03 December 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Maandag zou ik eigenlijk weer naar de bibliotheek gaan maar omdat ik het vermoeden had dat de auto die ik voor het weekend nog had gevuld al weer leeg zou zijn had ik niet heel veel zin om weer benzine te moeten halen om met de kinderen weg te willen. Dus zijn we maar lekker thuis gebleven. Doordeweeks begint het steeds saaier te worden en ook mijn laptop begint het steeds moeilijk te krijgen om mij te vermaken. Wel vindt ik het nog steeds er leuk om iedere week mijn belevenissen te schrijven en dat blijkt wel want ondertussen ben ik alweer bezig op pagina 71.

Nadat de kids wakker werden besloot ik maar even een rondje te gaan lopen aangezien we vandaag ook al niet naar de bieb zijn geweest en het weer erg lekker was. Matthew gaat naar bed en staat op met het zeggen van het woord Garbage truck (vuilniswagen) dus toen we die aan het einde van de straat zagen moesten we daar natuurlijk wel even heen. Verder verveelde ik me vandaag zo dat ik mijn was weer heb gedaan mijn bedje weer lekker heb gewassen zelfs gestofzuigd en ben uiteindelijk zelfs een rondje gaan hardlopen.

Dinsdag was ook weer een dag van niet veel doen behalve de was van de kindjes en weer naar school ben zo blij dat ik hierna nog maar 4 keer daar naartoe hoef en ook erg fijn we zouden eigenlijk donderdag nog een toets hebben maar die gaat niet meer door dus dat scheelt weer!

Was ik vanochtend toen Sarah op bed lag en Matthew zelf aan het spelen bezig mijn verslag van vorige week te typen toen ik ineens een deur hoorde dus ik snel mijn laptop dicht geklapt en onder de bank geschoven en dat was maar net op tijd haha. Pete kwam onverwachts iets ophalen en ze hebben liever niet dat ik op mijn laptop zit of de tv aan heb als Matthew wakker is dus dat was maar net op het nippertje. Wel een beetje vreemd dat hun in het weekend wel altijd de tv aan hebben staan maar goed. Rond half 1 kreeg ik een smsje van Stacey die ik alweer een tijdje niet gezien had. Ze schreef dat ze VIP tickets had voor de verlichting van de kerstboom bij het Rockafeller center in New York. Dat leek me echt geweldig om mee te maken en zeker met VIP tickets dus schreef meteen terug dat het me super leek en graag mee wilde. Ondertussen op internet opzoeken wanneer het zou zijn want dat stond er niet bij in het smsje. Tot mijn verbazing bleek het vanavond al te zijn. Ondanks dat het op een doordeweekse avond was besloot ik toch te gaan de treintijden waren best gunstig dus zou om 11 uur weer thuis zijn dus niet al te laat.

Om 10 voor 5 stapte ik in de trein en heb ondertussen lekker een filmpje gekeken eenmaal aangekomen merkte ik al snel de drukte in de stad en besloot geen metro of taxi te pakken maar te lopen naar Grand Central station waar ik met Stacey had afgesproken het is ongeveer 20 blokken wat ongeveer 1,5 mile en in km 2,5 is. Dus best een aardig stukje om te lopen maar mijn originele plan van de avond was om te gaan hardlopen dus dat heel snel grand central lopen en daarna nog naar rockafeller center was net zo goed.
Eenmaal vlak bij Rockafeller center waren de straten afgesloten en was het ontzettend druk we werden van door de politie en beveiliging van de ene naar de andere kant gestuurd. Gelukkig was een agent wel zo lief toen hij onze VIP passen zag ons de weg over te laten steken waar dat eigenlijk niet mocht eenmaal binnen moesten we weer naar buiten en langs het gebouw lopen. We liepen langs allemaal mensen die al stonden al heel lang stonden te wachten en die vanuit de plek waar ze nu stonden niet eens wat konden zien en wij liepen er zo voorbij en werd er al geroepen hoe komen jullie aan die passen. Helaas duurde onze pret niet voor lang want toen we bij de VIP ingang stonden werd ons en een aantal andere mensen verteld dat de VIP sectie vol zat en dat we niet naar binnen konden. Wat we wilden gaan doen was aan ons bij de normale mensen gaan staan of terug naar huis maar een goede plek zouden we niet krijgen. Maar ondertussen kennen jullie me ook allemaal al wel, ik geef niet zomaar op. Dus wij weer langs een andere weg waar we als VIP’s langs mochten lopen zo konden we toch de boom zien vanaf een redelijke plaats. Omdat ik er me van bewust was dat we hier niet lang konden staan voordat we weer weggestuurd werden ben ik snel langs de opening tussen de hekken door geglipt en ik stond er nog maar net voor er een agent kwam. Helaas sloot hij achter mij het hek wat betekende dat stacey en Megan niet bij mij stonden. Toen ik stacey riep keek de agent mij aan en riep ook stacey en mochten ze bij mij komen staan. Yeah en ik heb het weer voor elkaar! We hadden nog ongeveer drie kwartier voor de verlichting maar was erg leuk om het zo mee te maken er zouden allemaal artiesten komen optreden maar het bleek allemaal van te voren al zijn opgenomen en op schermen te werden afgespeeld dus dat we niet zo dicht bij stonden was niet zo heel erg. Na de verlichting wat echt prachtig was moest ik er snel weer vandoor omdat ik mijn trein om half 10 wel wilde halen. Dus ben weer heel erg snel naar penn station gelopen en was precies op tijd om te horen vanaf welk parron de trein vertrok en ik dus een lekker plaatsje kon kiezen. Onderweg werden we nog even opgehouden door een passagier die onrust veroorzaakte.Om 11 uur was ik weer op het station en ben opgehaald door pete. Eenmaal thuis lekker mijn bedje weer in gedoken want was toch aardig moe. Het zal morgen wel een rustig dagje worden denk ik zo!

En dat rustige dagje was het ook hoor! Niet zo heel erg veel gedaan behalve op zoek naar het irritante piepje wat ineens iedere 30 seconden af ging en hard ook. Eenmaal boven dacht ik de schuldige gevonden te hebben en dat bleek ook wel want duurde niet lang voor die weer piepte en m’n oor er gewoon zeer van deed. Snel pete gesmst wat ik kon doen kreeg ik een smsje terug dat ik hem eraf kon draaien en de batterijen er uit kon halen nog geen minuut later kreeg ik een smsje terug met unless house is on fire than just leave en nog niet veel later een smsje met with kids. Dus heb even terug gestuurd dat het huis niet in brand stond maar dat hij gewoon de batterijen moest vervangen. Eigenlijk zou ik vanavond naar school moeten maar ondanks dat het nog maar 4 lessen waren kon ik het echt niet opbrengen om te gaan en ben lekker thuis gebleven en heb weer flink aan mijn scrapbook gewerkt. Rond 7 uur kwam Renee vertellen dat we zouden eten wat we in huis konden vinden dus stelde ik voor dat ik pannenkoeken zou bakken. De eerste pannenkoek was voor Pete en ik heb nog nooit iemand zo enthousiast gezien over een pannenkoek hij vond ze heerlijk en het deed hem denken aan de pannenkoeken die zijn moeder altijd bakte toen ze nog in Engeland woonde! Heel erg geslaagd dus!

Vrijdagochtend begon van Sarah al vroeg met een heel lang dutje en heb ondertussen samen met Matthew erbij even met mama geskyped toch altijd weer even fijn om met mama te kletsen alsof ik er gewoon bij ben. Toen Matthew in bed lag was het voor Sarah weer tijd om te eten maar eenmaal in haar stoel begon ze keihard te huilen tussen het eten geven door bleef ze alleen maar huilen totdat ik haar er op een gegeven moment gewoon maar uit heb gehaald om haar te kalmeren. Volgens mij heeft ze heel veel last van haar tandjes die nu door aan het komen zijn dus om toch wat binnen te krijgen maar een flesje gemaakt en ook wat gegeven wat de pijn moet verminderen. Gelukkig hielp het want niet veel later toen ik haar op bed legde was het allemaal weer goed.

Ook ben ik er uit wat we van het weekend gaan doen na heel wat geregel gaan we uiteindelijk toch een weekendje naar Philadelphia. Vanavond wil Renee met de kinderen naar een Kerstboom verlichting op een soort van farmland, dus daar ga ik eventjes mee naartoe. Daar aangekomen was het echt al heel druk en ontzettend mooi om te zien overal waren dingen verlicht en voor de kinderen liepen er veel verschillende kerstfiguren rond. Ook kon je een huis is waar vroeger echt door een gezin met 10 kinderen in gewoond is waarvan dit huis en het enorme stuk land was. Het huis was helemaal aangekleed in oud victoriaanse kermisstijl wat erg leuk was om even door heen te lopen op de terug weg zijn we met de ‘hooiwagen’ terug naar de parkeerplaats gegaan. Vandaag ging het al veel beter met de familie vond het echt gezellig! De avond heb ik zelf weer eventjes afgesloten met de jacuzzi. Nu ga ik lekker naar bed morgen om half 11 naar de Trenton om de trein naar Philadelphia te pakken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

naomi

“The world is a book and those who do not travel read only one page.”

Actief sinds 12 Juni 2011
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 49203

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 01 Oktober 2014

ROAD TRIP USA

08 Augustus 2011 - 31 Juli 2012

American Dreaming

Landen bezocht: