Thanksgiving en de gekte van Black Friday - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van naomi ouden - WaarBenJij.nu Thanksgiving en de gekte van Black Friday - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van naomi ouden - WaarBenJij.nu

Thanksgiving en de gekte van Black Friday

Door: naomi

Blijf op de hoogte en volg naomi

30 November 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Deze week hoef ik hoop ik nog niet de hele week te werken, het is namelijk thanksgiving op donderdag en vrijdag zijn Renee en Pete ook allebei vrij. Vandaag zoals gewoonlijk weer naar de bieb geweest. Er werden een half uur lang liedjes gezongen en Matthew heeft er de hele tijd stil naar zitten kijken in tegendeel tot Sarah die nou dat ze kan kruipen niet meer kan stil zitten. Vorige week was ze al erg aan het bewegen en doen maar net voor het weekend kreeg ze het dan eindelijk onder de knie en heeft flink geoefend. Matthew was vandaag heel erg moe en dat was ook echt wel aan hem te merken. Renee en Pete hebben hem laat of niet op bed gelegd in het weekend voor zijn dutje dus sliep maar heel kort of gewoon weg niet. Gelukkig sliep hij vandaag wel weer goed waarschijnlijk omdat hij zo moe was maar hoop niet dat het vanaf nu altijd moeilijk gaat worden met slapen.

Omdat Matthew een paar weken geleden niet naar de little gym is geweest had hij een extra les die we zelf konden inplannen dus daar ben ik vandaag met hem naartoe gegaan. Eerst Sarah afgezet bij oma en toen samen weer door naar de little gym. Voor Matthew was het erg leuk even te kunnen rond rennen maar ik had het na een half uurtje toch wel weer gezien hoor. Wel was het erg grappig dat ik op de weg naar buiten Cathrin tegen kwam met haar kindjes dus daar heb ik nog eventjes mee staan kletsen en vervolgens weer naar oma om Sarah op te halen. Eenmaal thuis beide kids lekker op bed gelegd al gaf Matthew het om half 2 pas echt op en viel uiteindelijk ook in slaap. Ik denk dat het onregelmatige slaapschema in de weekenden hem niet goed doet dus hoop dat dit maar eenmalig is. Verder vandaag op mijn schema stond school.. ik had echt geen zin om te gaan maar ben er met loot in mijn schoenen toch naartoe gegaan en had al snel spijt aangezien bleek dat dit een van de saaiste lessen ooit was! Aan het einde nog wel mijn punt van vorige week terug gehad en dat was weer een B dus we doen het aardig goed. Nog 2 kleine testjes en 4 lessen voor de eindtoets en dan zijn we klaar met school tot aan september volgend jaar. Heerlijk!

Woensdag was weer een erg rustig dagje, de kinderen lekker zelf laten spelen en ik ondertussen het internet afgestruind voor kerstcadeautjes, ja ja het is weer bijna zover maar eerst mijn verjaardag!! Wordt gewoon 20 jaartjes! Kan het bijna niet geloven wordt gewoon al oud!

Net voor het naar bed gaan toch maar even gevraagd wat nou de bedoeling was van de komende 2 dagen ben ik vrij moet ik werken? Morgen moet ik toch gewoon om 7 uur beginnen zodat Pete en Renee kunnen uitslapen en wanneer hun klaar zijn zouden ze het van mij overnemen zodat ik me ook even op mijn gemak kan klaarmaken en vrijdag zou ik mogen uitslapen alleen of ik wel thuis wilde blijven voor het geval dat ze me nodig hadden. Om 10 uur kwam Renee naar beneden en was ik weer eventjes vrij dus ben zelf ook nog even voor een uurtje mijn bed in gedoken. Om 1 uur moesten we allemaal klaar zijn want we gingen thanksgiving vieren bij Pete zijn moeder en het zou een drukke boel worden. Eenmaal bij Pete z’n moeder aangekomen voelde ik me best ongemakkelijk tussen al die mensen die ik niet kende en iedereen was druk met iedereen dus heb snel Sarah van Renee gestolen en ben met haar even een rondje gaan lopen. Tegen 4 uur was het al tijd om aan tafel te gaan zitten want omdat er best wat kleine kindjes waren wilde ze op tijd eten. No problemo. Helaas was het Thanksgiving dinner toch niet helemaal wat ik er van verwachte. Ik dacht echt dat er zo’n grote kalkoen op tafel zou komen te staan maar dat bleek echter niet zo te zijn. De kalkoen was al gesneden en voordat iedereen eindelijk aan tafel zat en had op geschept was je eten al bijna weer koud dus begon iedereen alvast maar te eten. Het duurde niet lang voor er een goede fles wijn naast me stond dus besloot mijn kans meteen maar te pakken en mijn glaasje te vullen misschien wordt deze saaie ongemakkelijke avond dan toch nog leuk! Na een korte speech at iedereen weer verder. Het eten was allemaal nieuw en onbekende dingen en ja mams! Ik heb alles geprobeerd en alles op gegeten! Als ik straks terug kom herken je me gewoon niet meer haha! Ongeveer een uurtje later was het tijd voor het Dessert. Aangezien pompoentaart hier met Thanksgiving een klassieker is moest ik dat natuurlijk wel proberen. Het smaakte echt super anders dan ik had verwacht en was eigenlijk best lekker! Er zaten flink wat kruiden in en het hele taartje deed me denken aan spekkoek dus dat is altijd goed. Volgens iedereen moest ik de hot chocolate fudge van Pete’s moeder proberen want dat zou de beste zijn ooit. Dat laat ik me natuurlijk geen tweede keer zeggen dus na mijn pumpkin pie zat ik alweer aan vanillla ice met de hot chocolate fudge. En echt waar het was heerlijk!! Ook een klein stukje brownie paste er nog wel in dus heb echt van het dessert genoten! Mag ook wel dit is namelijk een dag die vooral om eten draait dus een goeie dag voor mij!

Eenmaal thuis even met de meiden afgesproken hoe laat we en waar we elkaar zouden meeten vanavond. Want na thanksgiving is er natuurlijk Black Friday. Dit is een dag dat alle winkels in Amerika onwijze kortingen geven en sommige winkels zijn na maten de jaren vorderde steeds eerder opengegaan, dat sommige winkels nu zelfs al middernacht open gaan. Omdat ik maar een keer in Amerika ben met Black Friday moest ik dit natuurlijk wel een keertje meegemaakt hebben dus dat wordt shoppen! Maar eerst nog even slapen. Rond half 10 ben ik lekker mijn bedje in gedoken met mijn wekker die om 11 uur af zou gaan. Het duurde niet lang voor ik in slaap viel en had toen mijn wekker af ging best moeite mijn bed uit te komen. Welke gek gaat er nu om middernacht shoppen? Well kennelijk was ik toch niet de enige want volgens Ulya stond er al een hele rij bij Bestbuy waar we in eerste instantie hadden afgesproken dus besloten we eerst maar naar Macy’s te gaan. Iets over half 12 stonden we voor de deur in een kleine rij die tegen openingstijd al aardig uitgebreid was. Eenmaal binnen heb ik me kapot gelachen over hoe de mensen naar binnen stormden en zich vol op de spullen stortte en toen we met de roltrap omhoog wilde en er een vrouw met een grote doos in haar armen stond te proberen haar eerste stap te zetten en na 2 minuten nog steeds stond te klungelen kwam ik helemaal niet meer bij! Als ik het nu zo schrijf komt het misschien niet zo duidelijk en grappig over maar Trust Me als je erbij was geweest had je net zo in een scheur gelegen als mij.

Vervolgens zijn we naar Walmart gereden en zagen we dat er nog steeds een mag rij bij Bestbuy stond dus daar zouden we nog even mee wachten. Bij Walmart was het echt een gekkenhuis! De rijen stonden tot halverwege de winkel en als je weet hoe groot Walmart is, heb je dus wel een idee hoe lang die rijen zijn geweest. Na een paar rondjes te hebben gelopen besloten we maar weer naar buiten te gaan want ook al zouden we wat vinden in die rij staan wilde we echt niet.

Eenmaal weer buiten bleek de rij bij Bestbuy verdwenen te zijn dus zijn even naar binnen gegaan, ook hier was het weer krankzinnig druk. Toen we zonder iets te kopen weer bij de auto waren was het al bijna 2 uur en besloten Ulya en Kay naar huis te gaan. Ik wilde zelf nog even bij Target kijken maar ook daar was geen beginnen aan.
Aangezien we vandaag al om 4 uur hadden avond gegeten begon ik toch aardig wat hoger te krijgen en besloot even langs de mac te gaan, wat met de Amerikaanse mayo die mama had opgestuurd de perfecte afsluiter was van dit nachtelijke shopavontuur.

Tegen 10 uur werd ik wakker de volgende ochtend en tegen die tijd zou ook de schoenenwinkel waar ik heel graag naartoe wilde opengaan. Dus ben zo mijn bed uit gestapt de make-up van de afgelopen nacht bijgewerkt en zo in de auto gesprongen weer onderweg naar de winkel. Ik verwachtte dat het heel erg druk zou zijn maar er was geen enkel verschil met de normale dagen. Natuurlijk ben ik weer geslaagd en ben ik weer 2 paar schoenen rijker en wat geld armer en begin me best wel af te vragen hoe ik dit allemaal mee naar huis ga nemen

(mama jij moet de volgende regel even overslaan met lezen!!)

aangezien dit mijn 9de en 10de paar schoenen zijn die ik in 3,5 maand tijd heb gekocht hoop ik toch dat het me gaat lukken. Maar ik kon ze echt niet laten staan ik heb nu schoenen gekocht die normaal in Nederland 140 euro zijn en hier heb ik er voor 2 paar nu 75 dollar betaald., daar kan je toch gewoon niet voor sukkele?.

Eenmaal thuis was mijn hulp met de kinderen niet nodig dus ben lekker op bed mijn serie weer verder gaan kijken. Ik heb thuis seizoen 1 t/m 6 van one tree hill staan en ben daarna gestopt met kijken maar binnenkort begint seizoen 9 hier weer dus wilde die 2 seizoenen daartussen toch ook wel kijken en ben al bijna klaar met het eerste seizoen en dat in een paar dagen… ik moet echt een hobby gaan zoeken.

Vanavond zouden ik en Malin eigenlijk gaan stappen in NYC maar omdat niemand met een promotor ging wat dus betekend betalen voor de drankjes besloten we het maar niet te doen aangezien het dan een best duur avondje zou worden een retourtje naar NYC is al 30 dollar en dan moet je je nog tot de volgende dag 6 uur je eigen zien te vermaken. Om toch nog wat leuks te doen die avond kwam Malin toch naar mij toe en zijn we bij een Duits restaurantje wat gaan eten. Bij binnenkomst dachten we al oke waar zijn we aan begonnen maar dat wil natuurlijk niets zeggen over het eten. Toen we het menu kregen en maar uit 5 dingen konden kiezen had ik er al een beetje de balen in aangezien een wienerschnitzel met frieten er niet bij stond. Dan maar de schnitzel met ik heb geen idee wat erbij zit maar ik probeer het wel. Als voorafje had ik een salade gekozen die best goed te doen was maar toen we ons hoofdgerecht kregen zag het er al niet zo smakelijk uit. Ik was erg blij dat ik appelmoes had gevraagd (zag ik bij het kindergerecht staan en dacht als het niet smaakt heb ik in ieder geval nog iets om het lekker mee te maken) want het smaakte werkelijk helemaal nergens na. Na goed veel peper en zout er op te gooien begon het nog ergens op te lijken maar de rode kool en een of ander soort pasta was echt niet te eten. Het eten was zo slecht dat we er echt om moeten hebben lachen, helaas duurde het lachen niet lang. Toen we de rekening kregen bleek de schnitzel 20 dollar te zijn!! Echt belachelijk dus hebben we geen fooi gegeven het eten was zoo ontzettend slecht en dan nog een belachelijk dure prijs. Op de terug weg zat het eten bij mij en Malin ook echt niet lekker dus hoopte we dat het toch niet zo slecht zou zijn als het smaakte en gelukkig viel dat mee.

Eenmaal weer thuis hebben we lekker onze bikini aangetrokken en zijn lekker in de jacuzzi gaan zitten. Heerlijk ontspannen en tot rust komen. Van al die rust wordt je best moe dus daarna even snel een douche en naar bed!

De volgende ochtend wilde het uitslapen niet echt lukken de kids maakte aardig wat herrie dus rond 10 uur hebben we maar een filmpje op gezet. Tussen de film door nog even snel met papa, tante sjaan en oma geskyped. Was wel even leuk om die weer even te spreken ook de kindjes moesten natuurlijk nog even geshowd worden. Daarna nog even snel de film af gekeken. Om 2 uur zouden Ulya en Kay ons komen ophalen en zouden we naar een outlet mall hier niet ver vandaan even een kijkje gaan nemen om 2 uur precies kregen we een smsje dat we om 3 uur klaar moesten staan. Wat een verassing! Bij hun weet je eigenlijk altijd al dat het later wordt dan de tijd die ze zeggen. Dus eventjes wat gegeten en heb ook nog even met Denise geskyped was ook echt super fijn om haar weer even te spreken.

Om 3 uur zaten we in de auto onderweg naar de outlet mall wat niet zo heel erg bijzonder was. Nog wel super gave schoenen gezien! Maar heb ze niet gekocht hoor mam! Verder niet veel leuks gezien en waren we om half 7 weer bij mij thuis. Ulya wilde de kinderen nog even zien dus ze kwamen nog even mee naar binnen voor ze thuis hun badkleding gingen halen. Eenmaal weer terug hebben we pizza gehaald en even lekker gegeten vervolgens gelijk omgekleed en de jacuzzi weer in. Ben er zo blij mee! Wanneer ik straks een eigen huisje heb met een tuin en genoeg geld voor een jacuzzi is dat het eerste wat er in komt!

Na de jacuzzi zijn de meiden weer naar huis gegaan en ik lekker naar bed om de volgende ochtend pas tegen 11 uur er voor de eerste keer uit te komen. Ik was even wat eten gaan pakken en bij Renee gaan zitten maar echt een gesprek aanknopen lukte niet echt want ze negeerde me gewoon een beetje of ik kreeg een heel kortaf antwoord terug.. ok, dan toch niet.. dus ben weer lekker naar mijn kamertje gegaan en heb daar mijn serie verder afgekeken. Later die dag ben ik nog een paar keer mijn kamer uit gekomen maar kreeg ik vrijwel dezelfde reactie als eerder die dag dus besloot maar lekker op mijn kamer te blijven. Toen Pete terug kwam met het avondeten was ik net wat drinken aan het pakken dus kon gelijk eten en heb me daarna maar weer lekker terug getrokken op mijn kamertje.. mijn serie heb ik ondertussen al weer helemaal afgekeken en moet nu tot januari wachten voor seizoen 9. dus moet maar even weer iets anders vinden om mijn tijd doordeweeks mee te doden. Als er iemand nog leuke ideeën heb laat maar weten hoor. Ik kan bijna al niks meer bedenken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

naomi

“The world is a book and those who do not travel read only one page.”

Actief sinds 12 Juni 2011
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 49200

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 01 Oktober 2014

ROAD TRIP USA

08 Augustus 2011 - 31 Juli 2012

American Dreaming

Landen bezocht: