Yosemite en Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van naomi ouden - WaarBenJij.nu Yosemite en Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van naomi ouden - WaarBenJij.nu

Yosemite en Las Vegas

Blijf op de hoogte en volg naomi

14 September 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Ondertussen zitten we hier alweer bijna twee weken en wat vliegt de tijd voorbij! Elke dag zijn we druk bezig en gaan we kapot moe maar voldaan naar bed.

Na de paar dagen in San Francisco was het tijd om onze camper op te halen bij Apollo. Het is aan te raden hier op tijd te zijn. Ze beginnen om 12 uur met het uitgeven van de campers wat meer op het Spaanse tempo gaat, het duurt heel erg lang. Wij waren al om half 12 aanwezig en nummer 8 in de rij met wachten uiteindelijk werden we om iets voor twee geholpen en reden veel later pas weg met de camper. Wij hadden via tioga in Nederland een all-in pakket geboekt wat inhoudt dat we beddengoed, buiten meubilair, schoonmaak spullen, handdoeken enz al zouden meekrijgen. Na vier keer vragen hadden we de meeste en belangrijkste spullen bij ons en vertrokken we met de camper.

Tamar was de eerste die de camper zou besturen en was al snel aan het rijden gewent. Aan de buitenkant ziet die er erg groot uit, maar aan de binnenkant lijkt het helemaal niet of je met zo'n grote camper rijd. Daarbij rijd die heel soepel.

Omdat we dachten dat we de route wel zelf konden vinden zijn we zonder kaart of navigatie gaan rijden wat dus al snel resulteerde in het totaal de verkeerde kant op rijden. We hadden verwacht er redelijk op tijd te zijn maar dat werd helaas toch middernacht. We hebben dus snel ons plekje gezocht en zijn ons bed in gegaan.

De eerste nacht was echt vreselijk. Ik heb geen oog dicht gedaan en het was ijskoud! Van Apollo hadden we een fleecedeken meegekregen dus we dachten daar wel genoeg aan te hebben helaas was dat niet zo. Omdat onze camping ver van het village in Yosemite ligt zijn we de eerste dag naar de meadows geweest in het park. We hebben daar de Lemont Dome beklommen die een ontzettend mooi uitzicht gaf over het dal. Daarna zijn we nog doorgewandeld naar het Dog Lake.

De volgende dag hebben zijn we al vroeg vertrokken en hebben we de shuttle gepakt richting Yosemite village. Deze hadden we maar net gehaald aangezien hier het naseizoen is begonnen en de bussen maar 1 keer per dag rijden. De bus rijd in het weekend alleen om 10.15 uur richting de village. Wij die even de dagen kwijt waren besefte om 10.10 toen we in het naastgelegen winkeltje stonden dat het zaterdag was en hebben net de bus kunnen halen.

In de village hebben we eerst wat gegeten en zijn daarna begonnen aan de tocht naar de Vernal Fall. Een zware tocht omdat de temperaturen nog hoger waren dan de dag ervoor. Eenmaal boven was het echt allemaal waard. Helaas was de waterval niet zo groot als normaal door de droogte. Na wat geklim over de rotsen hadden we een mooi uitzicht over het poeltje waar de waterval in kwam met een prachtige regenboog. Na wat te hebben gegeten zijn we weer teruggegaan naar beneden waar we nog even hebben afgekoeld in het beekje. Ijskoud maar wel even lekker.

Dit was alweer de laatste dag in Yosemite en zijn de volgende dag vroeg vertrokken richting Las Vegas met nog even een tussenstop in Rachel bij area 51. Daar eenmaal aangekomen bleek dat het omrijden naar Rachel totaal niet de moeite waard was. Er is een diner die helemaal in het teken staat van aliens. Het gerucht gaat dat de Amerikaanse overheid een alian heeft in area 51 maar wat daar gebeurd is zo geheim dat niemand weet wat daar echt is. Het hele gebied is afgezet met een hek waar continu wordt gepatrouilleerd. Je mag er naartoe en foto's maken als je wilt, maar probeer niet je vinger door het hek te steken want dat wordt je gelijk gearresteerd.

Rond half 7 kwamen we na een lange dag rijden dan eindelijk aan bij ons hotel in Las Vegas. De gehele rit keken we erg uit naar het lekkere weer en het zwembad. Helaas hadden wij pech en hebben we de eerste twee dagen regen gehad. Dat terwijl het in Vegas bijna nooit regent.

De eerste avond hebben we dan ook alleen wat gegeten en een klein rondje gelopen de tweede dag stond in het teken van shoppen wat we dan ook vol op hebben gedaan. In het totaal kwamen we met drie nieuwe zonnebrillen en 10 paar nieuwe schoenen thuis. Oeps!

Die avond hebben we na eerst even verkoeling te gezocht in het zwembad onze hakken aangetrokken en zijn we de strip op gegaan. Van die hakken hadden we al snel spijt. Met als gevolg dat ik de dagen erna flinken blaren op mijn voeten had.

Na anderhalve week moest ook onze was nog gedaan worden en we nog veel dingen wilden doen hebben we laudry service gebeld om onze was te laten doen. Omdat de communicatie erg lastig verliep was het nog even afwachten hoe we alles terug kregen maar voor die $55 waren we aangenaam verrast alles netjes opgevouwen en in zakjes of op hangers.

Op onze laatste dag zijn we eerst naar de schietbaan gegaan. Voor mij de tweede keer, maar nog steeds even leuk! Na het schieten hebben we onze weg vervolgd naar het Las Vegas bord. Een eind lopen door de hitten en eenmaal daar een enorme rij met veel bruidsparen die daar hun trouwfoto's lieten maken.

Na een korte stop om ons om te kleden in het hotel zijn we met een bovengrondse metro naar de strathosphere gegaan. Daar zijn Tamar en ik naar boven gegaan om een paar attracties in te gaan. Bovenaan hadden we een super mooi uitzicht en toen nog de attracties. Bij de eerste werd je bovenaan de toren nog eens omhoog geschoten super gaaf en toch wel een beetje eng. Je komt los van de stoel en hebt het gevoel dat je vliegt. Bij de volgende ging je zitten in een stoeltje en werd je over de rand in rondjes gedraaid. Helaas was het een beetje industrie terrein achtig aan die kant dus was het uitzicht niet heel mooi. Wel leuk om een keertje gedaan te hebben maar deze hoeft niet nog een keer.

Daarna hebben we onze weg vervolgt naar de venitien hotel. Hier hebben we heerlijk Italiaans gegeten en daarna weer langs de vulkaan en fonteinenshow terug naar het hotel.

De volgende ochtend hebben we nog even aan het zwembad gelegen en afkoeling verzocht voor we richting de Grand Canyon zijn gaan rijden.

Next stop: Grand Canyon, Zion en monument valley

• 14 September 2014 - 20:21

Judith:

Heey lieve Naomi, heerlijk om je verhaal weer te lezen.
    De eerste twee weken gingen snel voorbij hier..met alle mooie foto's en berichtjes was ik ook een beetje bij jullie.
    Gelukkig valt t mee om met de camper te rijden..hij ziet er echt wel groot uit hoor ;)
    Maar je ging daar rondtoeren toch!!!! Maar volgens mij is het vaak shoppen en dan vooral kopen van schoenen (die je volgens mij niet nodig heb)
    Heel veel mooie momenten voor deze week geniet van alles wat op je pad komt...
    Liefs xx

• 22 September 2014 - 23:48

Levi:

Hey zussssiee!

Leuk te lezen dat alles goed gaat en je het naar je zin hebt. Zo eng is het toch niet hé om met een grote auto te rijden. Eenmaal eraan gewend en het gaat zo soepel als wat. Super leuk alle foto's voorbij te zien komen hier, maar ook op facebook volg ik je hoor! Je broer(tje) houdt je toch wel een beetje in de gaten haha.

Maak er nog een super leuke tijd van en zorg dat het een tijd is om nooit meer te vergeten! :) Tot snel weer in ons kikker landje. Het rijden tussen Oud-Gastel en Zeist zal nu wel een prikkie worden haha.

Groetjes je grote broer!