Grand Canyon, Monument Valley en San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van naomi ouden - WaarBenJij.nu Grand Canyon, Monument Valley en San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van naomi ouden - WaarBenJij.nu

Grand Canyon, Monument Valley en San Diego

Blijf op de hoogte en volg naomi

27 September 2014 | Verenigde Staten, San Diego

In Las Vegas zijn we na een verkoelende duik in het zwembad vertrokken richting de Grand Canyon.

De omgeving bij de Grand Canyon is erg groen en totaal niet wat ik had verwacht. Toen we de eerste ochtend na het inchecken vertrokken richting de Canyon zijn we eerst met de shuttle naar het visitors center gegaan. Omdat we maar een dag in de Grand Canyon hadden wilde we wel weten wat we het beste konden doen. Na dit bezoekje zijn we eerst naar Mather uitkijkpunt gelopen waar een mooi punt was om de Canyon te kunnen zien. Na deze korte stop hebben we de shuttle gepakt naar south kaibab, waar we een deel van de trail hebben gelopen. Het begint erg gemakkelijk aangezien er het eerste gedeelte nog veel schaduw is en je de Canyon in loopt en dus eerst naar beneden mag. Eenmaal beneden aangekomen hebben we een mooi zicht gehad op alles om ons heen. Helaas begon toen het zware gedeelte weer omhoog. Intussen lag het gehele pad nu al bijna in de zo'n. Eenmaal boven waren we dan ook helemaal kapot, incl mijn voeten die de hakken in Las Vegas niet heel leuk hebben gevonden.

Na de hike zijn we eerst even wat gaan eten om vervolgens na het kopen van wat souveniertjes richting de camper te gaan. Hier hebben we even wat gerust om rond half 6 weer richting de shuttle te gaan waar we naar een uitkijkpunt zijn gereden om de zonsondergang te zien. Erg mooi alleen is het niet gelukt om er echt goede foto's van te maken.

De volgende dag was het alweer tijd om naar Zion te rijden. Om daar op tijd aan te komen en nog wat te hebben aan onze dag te hebben, zijn we heel vroeg opgestaan en onze dag maar begonnen met de zonsopgang bij Mather point. Daarna hebben we onze weg vervolgt naar Zion. We waren nog geen 5 minuten onderweg of ik moest al vol op de rem voor een aantal herten en elanden die op de weg stonden. Het had ook niet veel gescheeld of ik had er een op de motorkap gehad. Op de weg naar de grand Canyon hadden we ook al moeten stoppen voor koeien op de weg. Was erg benieuwd wat we nog meer zouden tegenkomen.

Rond ongeveer 1 uur kwamen we aan bij Zion. Dit nationaal park hebben we pas op het laatste moment aan onze route toegevoegd op aanraden van ons huisgenootje die eerder in Juni een zelfde reis heeft gemaakt. Dit betekende dat we dan ook nog geen overnachting hadden gereserveerd. Bij de ingang stond al gelijk een groot bord waarop vermeld stond dat alle campings vol waren. Toch zijn we het park in gereden waar we aan de andere kant net buiten Zion een perfecte camping met Zwembad hadden gevonden. Hier hebben we de eerste middag dan ook flink van genoten.

Zion is een heel klein nationaal park en een perfecte combinatie van Yosemite en de Grand Canyon. De bekendste hike is hier de Angels Landing. Een pittige hike van drie uur waar je via kettingen op een heel dun pad omhoog loopt. Aangezien Lisanne hoogtevrees heeft was dit voor ons dus niet de meest ideale trail en hebben we uiteindelijk gekozen om naar de Hidden Canyon te gaan.

De hidden canyon was uiteindelijk ook nog een een hele uitdaging met dunne randjes, grote kliffen en plekken waar je je een misstap niet kan veroorloven. Gelukkig was dit maar een klein gedeelte van het pad en was omhoog moeilijker en spannender dan weer naar beneden. Hierna hebben we ook nog even een kijkje genomen bij de oases van de emerald pools waarna we naar weer een duik in het zwembad de weg op zijn gegaan naar Monument Valley.
Na een overnachting in een nabijgelegen plaatsje zijn we de ochtend erop vroeg naar Monument Valley gegaan. Dit gebied is van de Navajo Indianen en met een camper vrijwel niet toegankelijk. Wij hebben er daarom voor gekozen om een deel van de Valley met de paarden te gaan bekijken. Met een shuttle zijn we naar de ranche gebracht waar we allemaal een paard toegewezen kregen. Mijn paard had drie weken ervoor een veulentje gekregen die zich niet zomaar bij zijn moeder liet wegslaan en deze mocht dan ook bij uitzondering mee met onze rit. Het was echt een geweldige tocht en ervaring en zeker mijn hoogtepunt van de reis.

De dagen erna stonden vooral in het teken van het rijden naar onze laatste bestemming met de camper San Diego. Hier hadden we van te voren al een camping met zwembad gereserveerd en dat was erg fijn ook want het is in San Diego bloedheet! De eerste avond hebben we dan ook alleen wat gegeten en in het zwembad gelegen. Onze eerste echte dag in San Diego wilde we graag gaan surfen. Helaas bleken er maar weinig surfscholen te zijn en omdat we niet van tevoren hadden gereserveerd was er helaas geen plek meer. We zijn daarom ook maar lekker op het strand gaan liggen en genieten van een dagje vrij.

Op onze laatste dag in San Diego zijn we maar weer naar het strand gegaan. San Diego staat nou eenmaal bekend om zijn stranden. Hier hebben we wat souvenirs gekocht en zijn daarna weer lekker op het strand gaan liggen om wat laten die dag alvast richting Apollo te gaan waar we onze camper moeten inleveren.
Achteraf gezien hadden we beter wat verder van de camperverhuurder kunnen gaan overnachten. De plaats bleek namelijk naast het vliegveld van Los Angeles te liggen. Er was dan ook maar 1 plaats te vinden waar je met een camper kan overnachten. Daar aangekomen bleek dat je alleen met een reservering op de parkeerplaats mag overnachten deze hadden we niet en mochten daarom ook niet naar binnen. Erg vervelend aangezien we nu dus geen plek hadden om met onze camper te slapen. We zijn het hierna maar bij een aantal motels en hotels gaan proberen. Dit was geen succes overal was het vol of was nog maar 1 kamer met 1 bed beschikbaar. Na ongeveer 15 adresjes te hebben geprobeerd konden we bij een motel terecht. Het zag er allemaal niet al te best uit maar op dat moment waren we allang blij dat we iets hadden.

Op de kamer checkte we snel even hoe laat we de volgende dag bij ons appartement terecht konden. In ons mailtje stond helaas niet de tijd dat we de sleutel op konden halen, maar het nieuws dat onze reservering was geannuleerd. Gelukkig had ze al wel een aantal nieuwe opties voor dezelfde prijs meegestuurd, dit betekende alleen helaas wel geen zwembad meer.

De komende week zullen we dus nog Los Angeles onveilig gaan maken voor we richting New York vliegen.