San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van naomi ouden - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van naomi ouden - WaarBenJij.nu

San Francisco

Door: Naomi

Blijf op de hoogte en volg naomi

04 September 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

San Francisco
De stad van de grote sociale verschillen. In geen enkele andere stad waar ik eerder ben geweest lijkt het aantal daklozen zo hoog.
Of de aantallen daadwerkelijk hoger zijn weet ik niet, maar zelf heb ik er nog nooit zoveel in een stad gezien. De eerste avond dat we door de stad liepen voelde ik me dan ook vrij ongemakkelijk. Je wordt nagekeken, nageroepen, om geld gevraagd en andere liggen op straat te slapen of lopen over straat tegen zichzelf te roepen.

Ondanks dat is San Francisco een hele mooie stad en heb ik de afgelopen dagen erg genoten.

We hebben veel gelopen en ook veel geklommen, sommige wegen zijn hier zo stijl dat het nog net niet lijkt of je een berg aan het beklimmen bent. We hebben een kijkje genomen bij de beroemde pier 39 waar we hebben mogen genieten van de zeehonden (en de verschrikkelijke lucht daarvan).

Een ritje in de cabelcar was natuurlijk onmisbaar en echt geweldig. Een super mooi uitzicht en de perfecte manier om te stad te zien.

Vandaag hebben we een bezoekje genomen aan Alcatraz. Het eiland en de tour zijn ontzettend indrukwekkend. Het hele gebouw is ontzettend vervallen wat je doet afvragen hoe lang dit nog kan blijven bestaan. Het uitzicht vanaf het eiland is echt prachtig en ik zou daar echt uren in het zonnetje kunnen blijven staan.

Morgen is alweer de laatste dag en halen we tegen de middag onze camper op. Eerst gaan we nog even langs de beroemde painted lady's en dan vertrekken we met onze nieuwe aankopen richting Yosemite National Park.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

naomi

“The world is a book and those who do not travel read only one page.”

Actief sinds 12 Juni 2011
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 49190

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 01 Oktober 2014

ROAD TRIP USA

08 Augustus 2011 - 31 Juli 2012

American Dreaming

Landen bezocht: